понеділок, 14 квітня 2025 р.

На будівництві водогону залишили одного підрядника

Фото А.Бєлоножко.


На минулому тижні, якраз під час снігопаду миколаївських журналістів запросили на візит голови Держагенції Сернія Сухомлина, який "освячував" ніби заміну 3-х підрядників водогону до міста на єдиного.

Майбутній водогін для Миколаєва обіцяють побудувати та запустити до осені 2025 року, сказав голова Держагентства відновлення Сергій Сухомлин.
Потім додав, що не обіцяє якісну воду в країні. Її ще треба очищати. Микводоканалу ще варто відновити водосховище, що пережило осушення у 2006. Ну й відремонтувати очисні. Короче, завдання не з легких. Окрім єдиного депутата міськради, за сумісництвом - голови ОВА В.Кіма, з Сухомліном на зустрічі не побачили міської команди. Ну так, була завірюха. У жовтні екс-мера Житомира С.Сухомлина приймали в мерії й він коментував проєкт.
Загальна протяжність водогону - 67,8 км. Планована потужність становить 120 тисяч кубометрів на добу. ​Початково проєкт оцінювався у 8,7 млрд грн, але після детального аналізу виявлено низку проблем, які змусили внести корективи. Тож нинішня орієнтовна його вартість 6,2 млрд грн. Ось що з цього приводу написали відомі українські розслідувачів "Наші гроші".


"Після обурення з боку власника «Автостради» Максима Шкіля, якому запропонували розділити роботи за минулорічним контрактом по водогону ще з 2 компаніями, він публічно заявляв про кращу спроможність його компанії виконати всі роботи вчасно (подробиці скандалу).

Після скандалу керівництво Держвідновлення не змогло домовитись про нову закупівлю з власною Миколаївською службою (очолює Олександр Антощук), і у березні 2025 року прийняло рішення про заміну замовника в закупівлях щодо будівництва водогону в Миколаївській області – замість місцевої служби замовником стала Дніпропетровська служба відновлення (очолює Олександр Коломійцев).

Миколаївська служба наймала інженерів-консультантів ТОВ «В.С. Інжиніринг» (власники Ксенія Руденко і Валентина Кошкіна, докладніше про них тут) по 1,49 млн грн за кожну з трьох ділянок Дніпропетровці 2 квітня найняли ТОВ «Вассеркрафт бюро» на інженерно-консультаційні послуги (по кожній ділянці контракти склали всього 34 тис грн). Власниками компанії є інженер Іван Кунь («Interprojekt GmbH») і його брат Євген. Також співвласником є крупний бізнесмен Геннадій Буткевич (торгова мережа АТБ та низка родовищ по Україні).

«Вассеркрафт бюро» вже 4 квітня надіслало Держвідновлення свої звіти про нові розрахунки вартості водогону зі зміненими конструктивними рішенням. Було зменшено потужність водогону з 160 до 120 тисяч кубометрів на добу, дещо змінилась довжина окремих ділянок. Відтак ділянка «Автостради» подорожчала з 2,28 до 2,76 млрд грн. А ділянки «Укртрансмоста» і «Ростдорстрою», які перейшли «Автостраді», навпаки подешевшали з 2,53 до 1,41 млрд і з 2,63 до 2,06 млрд грн відповідно.

Минулорічні контракти були розірвані, по кожному з них виплати склали лише 130 тис грн. Нові закупівлі провели без використання електронної системи, і відповідно без конкуренції.

Замовник послався на те, що роботи треба завершити швидко, відтак немає часу на відкриті торги.

Загальна вартість будівництва водогону зменшилась з минулорічних 7,44 до 6,23 млрд грн. Це може пояснюватись зменшенням потужності водогону на чверть, що вимагає труб меншого діаметру і відповідної меншої ціни за метр труби.

Однак точних даних про ціни немає. З невідомих причин Дніпропетровська служба відновлення не оприлюднила додатки з кошторисною ціною будівельних матеріалів, відтак немає жодних офіційних даних про ціну та вид труб водогону. Торік ціни труб були відомі, тоді сталеві труби «Автостради» були у півтора рази дорожчі від конкурентів, а паропроникне покриття Sikaflor-21Рurсеm було навпаки дешевшим."
Чекаємо на пришвидшення робіт по прокладанню водогону. Хоча всі роботи тепер залежать від Дніпровського замовника(чомусь?) і єдиного виконавця (Автострада). Ну й виконання всіма - службових обов'язків. Миколаїв продовжує споживати технічну воду. Чомусь по тарифах на питну!
С.Лиманов.



Немає коментарів: