![]() |
Фото А.Бєлоножко. |
Майбутній водогін для Миколаєва обіцяють побудувати та запустити до осені 2025 року, сказав голова Держагентства відновлення Сергій Сухомлин.
Потім додав, що не обіцяє якісну воду в країні. Її ще треба очищати. Микводоканалу ще варто відновити водосховище, що пережило осушення у 2006. Ну й відремонтувати очисні. Короче, завдання не з легких. Окрім єдиного депутата міськради, за сумісництвом - голови ОВА В.Кіма, з Сухомліном на зустрічі не побачили міської команди. Ну так, була завірюха. У жовтні екс-мера Житомира С.Сухомлина приймали в мерії й він коментував проєкт.
Загальна протяжність водогону - 67,8 км. Планована потужність становить 120 тисяч кубометрів на добу. Початково проєкт оцінювався у 8,7 млрд грн, але після детального аналізу виявлено низку проблем, які змусили внести корективи. Тож нинішня орієнтовна його вартість 6,2 млрд грн. Ось що з цього приводу написали відомі українські розслідувачів "Наші гроші".
"Після обурення з боку власника «Автостради» Максима Шкіля, якому запропонували розділити роботи за минулорічним контрактом по водогону ще з 2 компаніями, він публічно заявляв про кращу спроможність його компанії виконати всі роботи вчасно (подробиці скандалу).
Після скандалу керівництво Держвідновлення не змогло домовитись про нову закупівлю з власною Миколаївською службою (очолює Олександр Антощук), і у березні 2025 року прийняло рішення про заміну замовника в закупівлях щодо будівництва водогону в Миколаївській області – замість місцевої служби замовником стала Дніпропетровська служба відновлення (очолює Олександр Коломійцев).
Миколаївська служба наймала інженерів-консультантів ТОВ «В.С. Інжиніринг» (власники Ксенія Руденко і Валентина Кошкіна, докладніше про них тут) по 1,49 млн грн за кожну з трьох ділянок Дніпропетровці 2 квітня найняли ТОВ «Вассеркрафт бюро» на інженерно-консультаційні послуги (по кожній ділянці контракти склали всього 34 тис грн). Власниками компанії є інженер Іван Кунь («Interprojekt GmbH») і його брат Євген. Також співвласником є крупний бізнесмен Геннадій Буткевич (торгова мережа АТБ та низка родовищ по Україні).
«Вассеркрафт бюро» вже 4 квітня надіслало Держвідновлення свої звіти про нові розрахунки вартості водогону зі зміненими конструктивними рішенням. Було зменшено потужність водогону з 160 до 120 тисяч кубометрів на добу, дещо змінилась довжина окремих ділянок. Відтак ділянка «Автостради» подорожчала з 2,28 до 2,76 млрд грн. А ділянки «Укртрансмоста» і «Ростдорстрою», які перейшли «Автостраді», навпаки подешевшали з 2,53 до 1,41 млрд і з 2,63 до 2,06 млрд грн відповідно.
Минулорічні контракти були розірвані, по кожному з них виплати склали лише 130 тис грн. Нові закупівлі провели без використання електронної системи, і відповідно без конкуренції.
Замовник послався на те, що роботи треба завершити швидко, відтак немає часу на відкриті торги.
Загальна вартість будівництва водогону зменшилась з минулорічних 7,44 до 6,23 млрд грн. Це може пояснюватись зменшенням потужності водогону на чверть, що вимагає труб меншого діаметру і відповідної меншої ціни за метр труби.
Однак точних даних про ціни немає. З невідомих причин Дніпропетровська служба відновлення не оприлюднила додатки з кошторисною ціною будівельних матеріалів, відтак немає жодних офіційних даних про ціну та вид труб водогону. Торік ціни труб були відомі, тоді сталеві труби «Автостради» були у півтора рази дорожчі від конкурентів, а паропроникне покриття Sikaflor-21Рurсеm було навпаки дешевшим."
Чекаємо на пришвидшення робіт по прокладанню водогону. Хоча всі роботи тепер залежать від Дніпровського замовника(чомусь?) і єдиного виконавця (Автострада). Ну й виконання всіма - службових обов'язків. Миколаїв продовжує споживати технічну воду. Чомусь по тарифах на питну!
С.Лиманов.
Немає коментарів: