Наш курс вивчає чотири основні сфери впливу ШІ в журналістиці:
Інформаційна розвідка: технології дозволяють нам як журналістам отримувати доступ до необробленої інформації та даних вдосконаленими способами.
Генерація контенту (текстів, зображень, відео та аудіо), яка на сьогодні є найбільш захопливою частиною ШІ.
Розповсюдження новин: ШІ також використовується для відстеження потенційних підписників, спостереження за їхньою взаємодією із контентом, аналізу їхніх шаблонів і кластеризації їхніх профілів.
Перевірка фактів, оскільки деякі методи фактчекінгу сьогодні вдосконалюються за допомогою технологій ШІ.
Зараз я помічаю багато рекламного контенту, який намагається розповісти про «10 основних ключових моментів для взаємодії з контентом» або «5 найвидатніших методів у написанні промтів». Це навчання, орієнтоване на маркетинг, базується на практичних, проте дуже порожніх способах пояснення. Натомість ми повинні спробувати спочатку зрозуміти, як ШІ позначається на етичній складовій нашої роботи, адже ця технологія має прямий і дуже широкий спектр впливу на основні цінності журналістики. І лише після того, як ми усвідомлюємо, що маємо бути надійними як журналісти та ЗМІ, надавати якісну, перевірену, релевантну інформацію, і лише тоді, коли ми зберігаємо ці основні цінності, ми можемо почати намагатися використовувати ці технології, які покращують нашу роботу, не замінюють нас. Однак мета — не робити новини більше та швидше, а зберегти основні цінності журналістики та надати громадськості якісну інформацію.
Рамон Салаверріа — професор журналістики у Школі комунікацій приватного католицького Наваррського університету (School of Communication, University of Navarra).
Немає коментарів: