середа, 8 січня 2025 р.

У південних областях України запрацювали інноваційні освітні простори для дітей



46 цифрових освітніх центрів, які реалізуються ЮНІСЕФ й Асоціацією інноваційної та цифрової освіти(AIDE) за підтримки МОН відчинили свої двері для учнів Херсонської, Миколаївської та Одеської областей.

Багато громад у південній частині України були звільнені від окупації, але наразі розташовані близько до лінії фронту та постійно страждають від атак. Ситуація в Херсонській області ще більш напружена, адже регіон зазнає бомбардувань щодня — у таких умовах на Херсонщині проживає приблизно 10 000 учнів, яким потрібно забезпечити належне навчання та доступ до освіти. В інших областях це питання також набуває актуальності через можливі блекаути.

«Держава продовжує активно працювати над створенням умов для безпечного та доступного навчання наших дітей. Ми докладаємо всіх зусиль для відновлення очного навчання в регіонах, де це можливо, водночас розглядаючи нові формати організації освітнього процесу для безпеки учнів. Цифрові освітні центри — це наразі найкраща альтернатива для дітей, якщо немає можливості навчатись у школах», — зазначає заступниця міністра освіти і науки України Надія Кузьмичова.

З початку 2024 року в трьох південних областях (Херсонській, Миколаївській та Одеській) успішно працюють 16 цифрових освітніх центрів (DLC — Digital Learning Centres), а з нового навчального року запрацювали ще 30.

«Цифрові освітні центри розташовані перш за все у тих громадах, де немає очного навчання. Це або звільнені громади або ті, які розташовані близько до лінії активних бойових дій. Також освітніми просторами охоплені певні райони обласних центрів, наприклад, Одеси й Миколаєва, у яких деякі школи також не працюють офлайн повністю або частково через відсутність або недостатню кількість місць в укриттях. Наш партнер — Асоціація інноваційної та цифрової освіти імплементує 46 центрів з понад 100, які фінансує ЮНІСЕФ по країні. За даними дослідження Державної служби якості освіти результати навчання дітей, які відвідують ці центри вищі за результати дітей, які поки що не охоплені ними», — розповідає Анатолій Ігнатович, координатор освітніх проєктів ЮНІСЕФ.

У Цифрових освітніх центрах діти можуть навчатися та відпочивати з користю за допомогою найсучасніших інноваційних технологій: штучного інтелекту, віртуальної реальності, кейсових уроків, Майнкрафту тощо.

«Наша команда за дуже короткий час запустила 46 центрів: від ремонтів, постачання сучасного обладнання до організації процесу надолуження освітніх втрат за моделлю «перегорнутого класу», яка змінює парадигму змісту освіти, коли саме дитина є в центрі процесу навчання та сама опрацьовує інформацію завдяки гейміфікованим технологіям, а вчитель виконує роль надійного помічника, ментора, якого учень чи учениця запитує за власним рішенням. Дітям і підліткам не тільки стає цікавий сам процес навчання, яким вони самі управляють, у них також розвиваються важливі для життя навички тайм-менеджменту, самостійного ухвалення рішень тощо», — пояснює Виконавчий директор Асоціації інноваційної та цифрової освіти, координаторка мережі Українських освітніх хабів Марія Богуслав.


Немає коментарів: