| Хто ініціаторгрупа з трьох народних депутатів із фракції “Слуга народу” на чолі з Галиною Третьяковою |
|
| | На кого впливаєосіб з інвалідністю, медико-соціальні експертні комісії (МСЕК), Кабінет Міністрів України |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| | Яка стадіяухвалено в цілому |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| | медико-соціальну експертизу проводять комісії першого, другого та інших рівнів відповідно до розподілу. Цей розподіл має визначити Кабінет Міністрів; МСЕК надає людині мотивувальну частину (обґрунтуванням) свого такого рішення; Кабмін встановлює максимальний термін, протягом якого МСЕК ухвалює рішення за результатами експертизи; Кабмін визначає, у яких випадках засідання МСЕК можуть відбуватися дистанційно, на виїзді або приймати рішення без присутності людини; МСЕК мають своєчасно проводити огляди (або повторні огляди) людей із проблемами здоров'я та осіб з інвалідністю. Якщо людина, яка звертається для встановлення інвалідності, не може приїхати на комісію через стан здоров'я (це має підтвердити лікарська комісія), то огляд відбувається за місцем її проживання. Це може бути вдома, у спеціалізованих установах для літніх людей, у соціальних закладах для бездомних або в медзакладах, де ця людина лікується; на засідання МСЕК людина може запросити свого адвоката, законного представника або представника за довіреністю. Також з нею може бути лікар або спеціаліст із реабілітації. Участь запрошених фахівців людина забезпечує самостійно; людина, її адвокат, законний представник або представник за довіреністю мають право самостійно записувати засідання МСЕК на відео чи аудіо, а також фотографувати документи, які стосуються цієї людини;у разі незгоди з рішенням МСЕК першого рівня людина має право протягом одного місяця після одержання висновку письмову скаргу до медико-соціальної експертної комісії другого рівня; МСЕК першого рівня, яка проводила експертизу, протягом трьох днів після надходження скарги надсилає всі наявні документи на розгляд до МСЕК другого рівня. Остання протягом одного місяця після подання зазначених документів проводить повторно оглядає людину та ухвалює рішення щодо її інвалідності; рішення МСЕК другого рівня можна оскаржити протягом одного місяця до органу, визначеного Міністерством охорони здоров’я; рішення МСЕК може бути скасоване в рамках оскарження в МСЕК вищого рівня; рішення МСЕК може бути оскаржено в суді в установленому законодавством порядку; порядок, за яким можна оскаржити рішення МСЕК визначається Положенням про медико-соціальну експертизу. Його затверджує Кабінет Міністрів України. Це положення також визначає, за яких умов і в які строки голову та членів МСЕК можуть усунути від роботи в комісії будь-якого рівня або позбавити права проводити експертизу; якщо мультидисциплінарна реабілітаційна команда виявила ознаки стійкого обмеження життєдіяльності, що зазначається в індивідуальному реабілітаційному плані, людину направляються для проведення експертизи, щоб підтвердити стійке обмеження життєдіяльності та встановити статус “особа з інвалідністю” або “дитина з інвалідністю”; Кабінет Міністрів України протягом місяця після набрання чинності цим законом має ухвалити необхідні підзаконні акти.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| | будуть визначені випадки, коли МСЕК можна пройти дистанційно; визначений чіткий порядок оскарження рішень МСЕК; визначено можливість залучення адвоката на засідання комісії.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
зміни є точковими та суттєво не вплинуть на зміну підходів до проходження МСЕК. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| | запропонувати конкретні державні політики, які зможуть забезпечити прозорість, ефективність і справедливість в оцінці інвалідності; запровадити цифровізацію процесу подання даних як головний інструмент їх обробки та фіксації; використовувати сучасні міжнародні стандарти для оцінки працездатності та інвалідності (наприклад, Міжнародної класифікації функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров’я); розділити функції між різними органами або передати частину повноважень незалежним експертам, що знизить ризик зловживань. Реформа МСЕК має бути поступовою та виваженою, а також включати переатестацію та перенавчання працівників. Інакше зміна назви ризикує потягнути старий устрій за оновлений фасад інституції.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
процедури встановлення інвалідності є непрозорими й складними для розуміння пересічної людини. Своєю чергою, це ускладнює оскарження неправомірних рішень і створює додаткові перешкоди для людей з інвалідністю, які справді потребують допомоги та підтримки. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| | експлейнер від Ірини Корженкової: “Чому все не так просто із ліквідацією МСЕК і чи потрібне було рішення РНБО? Пояснення юристки”; подкаст “Ок, і шо?”: “МСЕК зникне, але це не точно”.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар