вівторок, 23 липня 2024 р.

Державний логотип для органічної продукції представлений у національній мережі супермаркетів України




Наприкінці червня 2024 року вперше спеціальна органічна навігація з державним логотипом для органічної продукції з'явилися на полицях однієї з найбільших національних мереж супермаркетів, що вказує на успішність впровадження українського законодавства у сфері органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції, розробленого на чолі з Міністерством аграрної політики та продовольства України.




(Фото: розпізнавальні позначки для привертання уваги до органічних продуктів в мережі супермаркетів «Сільпо», 2024 р. Джерело: ГС «Органічна ініціатива»)


Для привернення уваги споживачів до органічної продукції та підвищення їхнього рівня обізнаності щодо органічного маркування спеціальні розпізнавальні позначки з державним логотипом для органічної продукції були розміщені на цінниках до органічної продукції українського виробництва, так звані «органічні надцінники», в супермаркетах «Сільпо» найбільших міст України. Такі позначки знаходяться на полицях, де розташована органічна продукція, яка була вироблена в Україні. Ця ініціатива відбулася в межах комунікаційної кампанії фестивалю української органічної продукції «Органік Фест», який відбувався протягом травня-червня 2024 року та був організований національною мережею супермаркетів «Сільпо» спільно з громадською спілкою «Органічна ініціатива» за підтримки Швейцарії в межах швейцарсько-української програми «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України» (QFTP), що впроваджується Дослідним інститутом органічного сільського господарства (FiBL, Швейцарія) у партнерстві із SAFOSO AG (Швейцарія).




(Фото: розпізнавальні позначки для привертання уваги до органічних продуктів в мережі супермаркетів «Сільпо», 2024 р. Джерело: Органічна ініціатива)


Шлях до широкого використання та розповсюдження державного логотипа для органічної продукції розпочався з прийняття Наказу про затвердження державного логотипа для органічної продукції Мінагрополітики від 22 лютого 2019 року. Наступним кроком впровадження державного логотипа стало введення в дію Закону України «Про основні принципи та вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції» 2 серпня 2019 року. Закон встановлює чіткі правила та вимоги до органічного виробництва, що є основою для створення довіри серед споживачів.

У серпні 2023 року Мінагрополітики запустило в дію Державний реєстр операторів, що здійснюють виробництво продукції відповідно до вимог законодавства у сфері органічного виробництва. Станом на 30 червня 2024 року до Державного реєстру операторів внесено 206 операторів, з них 164 оператори мають органічний статус та право розміщувати на своїй продукції державний логотип для органічної продукції. Поява державного логотипу, який належить Мінагрополітики, на полицях великого ритейлу є важливим кроком для органічного сектору України. Наявність логотипу на продукції та спеціальних надцінників на полицях сприяє підвищенню впізнаваності органічного маркування та зміцненню довіри споживачів до органічних продуктів.

Відповідно до Закону України «Про основні принципи та вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції» з 1 липня 2024 року лише суб’єкти господарювання (юридичні особи або ФОП відповідно до українського законодавства), які є операторами відповідно до цього Закону (тобто мають діючий органічний сертифікат на виробництво або обіг у випадку продукції виробленої в Україні або на обіг — у випадку імпорту продукції) мають право реалізовувати сільськогосподарську продукцію як органічну та використовувати напис «органічний продукт» у власних назвах продуктів та торговельних марках, а також позначення та написи «органічний», «біодинамічний», «біологічний», «екологічний», «органік» та/або будь-які однокореневі та/або похідні слова від цих слів з префіксами «біо-», «еко-».




(Зображення: державний логотип для органічної продукції, що належить Мінагрополітики)

Органічне виробництво в Україні продовжує потребувати підтримки, і такі ініціативи відіграють ключову роль у популяризації органічної продукції та зміцненні сектору. Відтепер споживачі зможуть легко ідентифікувати сертифіковані органічні продукти, вироблені в Україні, що сприятиме зростанню попиту на продукцію та підтримці вітчизняних виробників.

Ця подія є свідченням успішної реалізації державної політики у сфері органічного виробництва та вказує на важливі перспективи для подальшого розвитку цього сектору в Україні.

Команда органічного компонента

швейцарсько-української програми

«Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю

в органічному та молочному секторах України» (QFTP)

Немає коментарів:

Дописати коментар