Дослідження мало на меті з’ясувати, які проблеми і виклики стають на заваді якісній, прозорій і чесній комунікації відновлення України, і що можна зробити, щоб об’єднати всіх важливих учасників процесу в розмові про зміну країни, а не лише будівництво будинків і доріг.
Зокрема ми з’ясували, що:
Комунікація не задекларована як пріоритет організації відновлення на найвищому рівні.
Суспільство недостатньо поінформоване про важливі події, плани і проблеми, пов’язані з відновленням.У розмовах про відновлення надмірний наголос робиться саме на матеріальній стороні — ремонті та реконструкції будівель та інфраструктури.
Медіа, які є одночасно і стейкголдером, і важливою інфраструктурою, без якої комунікація інших учасників не буде повноцінною, потребують екстреної допомоги.
Органам влади і громадам бракує комунікаційників, які могли б повноцінно вибудовувати взаємодію з іншими учасниками.
Існує небезпека побудови вертикальної комунікації — від центральної влади до регіонів — що підштовхує інших учасників до патерналізму й пасивності.
Частина публічної інформації, доступ до якої важливий для забезпечення прозорості й повноцінної дискусії про відновлення, засекречена під приводом режиму воєнного стану.
«Нас здивувало те, як мало уваги приділили комунікації в програмних документах відновлення, — коментує дослідник «Львівського медіафоруму» Отар Довженко. — Великого значення надають прозорості витрачання грошей, однак якісна комунікація, заснована на довірі й залученні всіх важливих учасників, — це те, без чого відновлення не зможе розгорнутись у тих масштабах, у яких його планують. Тож серйозну розмову про комунікацію відновлення потрібно починати чимскоріше».
У документі ми сформулювали пропозиції для різних груп стейкголдерів — органів державної влади, неурядових організацій, медіа, громад та інших, — що дозволять розв’язати або принаймні наблизитись до розв’язання цих проблем.
Сподіваємось, що цей документ стане початком масштабної дискусії про комунікації відновлення й сприятиме виробленню стратегії, яка врахує інтереси й можливості всіх учасників цього процесу. Особливо корисно буде для місцевої влади.
Повний текст доступний за посиланням.
Цей аналітичний документ був підготовлений за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID). Проведення дослідження стало можливим завдяки щирій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID). Зміст продукції є винятковою відповідальністю ГО «Львівський медіафорум» та Фундації «Здорові рішення» та не обов’язково відображає погляди USAID або уряду США.
Немає коментарів:
Дописати коментар