Нові часи породили багато громадських ініціатив. Одні сконцентровані на допомозі військовим, інші опікуються ВПО чи цивільними. Є такі що евакуйованих намагаються вчити чи інтегрувати. Коротше, український громадський сектор на початку 3-го року великої війни з РФ дуже активно працює. Але всім тим тисячам ініціатив вкрай важливо комунікувати з суспільством, та зовнішніми силами. А "бульбашці" в які потрапляють інформаційні повідомлення в соцмережах весь час "капсулюють" активістів.
Що робити?
Треба удосконалювати комунікації.
Легко сказати (написати), а як зробити?
Як аргумент на користь постійним комунікаціям хочу нагадати, що саме через їх сталість "відчиняється" потік фінансування вашої активності. Весь час волонтерить майже неможливо.
Щоб не повертатись, знову нагадаю: варто створювати 1 повідомлення, про 1 факт. Досі громадські активісти зараховують все що трапилось за: рік/місяць/тиждень/проєкт в одне повідомлення.
Демократичні ініціативи зібрали на освітній воркшоп з комунікацій представників громадянського суспільства й пропрацювали цю болючу тему. Запросили як медіатренерів з досвідом, так й дієвих керівників громадських організацій, які власними рецептами поділились.
Так Віта Думанська з ЧЕСНО порадила змінювати формати подій та повідомлень.
- Були "сніданки" з пресою, спробуйте спільну акцію. Не варто експериментувати з кожною наступною соцмережею!
Одна порада особливо мені "зайшла": підтримуйте партнерські медіа. Згадав, як навесні 22-го нашій редакції при релокації до Одеси більше за всіх допомогла місцева Школа культури сусідства, з якою підтримуємо партнерські стосунки дотепер.
Обмінні аудиторії - це найбільш цінний здобуток якісних комунікацій. Бо кожній громадській організації потрібні нові члени. Тому розповідаючи про свої активності новим людям, ви отримуєте нових майбутніх прихильників. Тільки не треба ховати власні цілі в незрозумілих меседжах. Новини від вас мають звучати логічно й структуровано. Для того, вони мають бути виголошені вголос, тоді легше буде весь текст легше зробити таким, що спонукає діяти.
Цільові аудиторії при постійних комунікаціях мають бути розділені не за масовістю, а по потенційному "включенню". Бо якщо ви будете весь час звертатись лише до "пізніх послідовувачів", то можливо залишитись взагалі без прихильників.
Ну й найцінніша порада: ставити запитання до стейкголдерів вашої діяльності! По різним приводам варто весь час "видавати в ефір" актуальну інформацію. Ніхто не відміняв давне правило маркетингу: краще бути першим - ніж ліпшим. За рахунок креативних подій, які мають привертати увагу журналістів можливо попасти в новини. Тоді комунікація піде швидше.
Хоча ефективність ніхто не відміняв, а для того - варто користуватись сучасним українським застосунком "Семантрум", який може зробити аналітику ваших комунікацій.
В.Головченко.
Немає коментарів: