середа, 15 листопада 2023 р.

Вчимось оперувати грошіма раціонально




Гроші як актив є постійним мостом непорозуміння, оскільки некомерційні лідери набагато складніше ставляться до створення своїх проєктів програм, ніж до фінансування своїх організацій, і благодійники в будь-якій формі часто намагаються зрозуміти вплив їхніх пожертв. Такі фінансової розмитості мають наслідки. Це коли некомерційні організації та джерела фінансування не узгоджуються, гроші не надходять у ті сфери, де вони принесуть найбільшу користь.



Натомість у комерційному світі набагато вищий ступінь ясності щодо фінансових питань. Це особливо вірно, коли йдеться про розуміння того, як працюють різні підприємства, які можуть бути укладені в набір принципів, відомих як бізнес-моделі. Хоча остаточного переліку корпоративних бізнес-моделей немає, є достатня згода щодо того, що вони означають, що інвестори та керівники можуть вести складні розмови про стратегію будь-якої конкретної компанії. Коли людина каже, що компанія є "недорогим постачальником" або "швидким послідовником", основні схеми роботи цієї компанії досить чіткі. Подібним чином, заявляючи, що компанія використовує модель «бритви та леза», описується тип постійних відносин із клієнтами, який застосовується далеко за межі засобів для гоління.

Цінність такої стенографії полягає в тому, що вона дозволяє керівникам підприємств швидко і чітко сформулювати, як вони досягнуть успіху на ринку, а також дозволяє інвесторам легше опитувати керівників про те, як вони мають намір заробляти гроші. Це взаємно збільшує шанси на успіх бізнесу, інвестори зароблять гроші, і кожен дізнається більше на своєму досвіді.

Некомерційний світ рідко веде однаково чіткі та стислі розмови про довгострокову стратегію фінансування організації. Це пов’язано з тим, що різні типи фінансування, що підживлюють некомерційні організації, ніколи не були чітко визначені. Це більше, ніж бідність мови, являє собою - і призводить до - бідність розуміння та чіткого мислення.

Детальніше про дослідження, в ході якого було виявлено 10 некомерційних моделей, які зазвичай використовуються найбільшими некомерційними організаціями в США, ви можете прочитати у статті Стенфордського огляду соціальних інновацій (SSIR) Вільяма Лендеса Фостера, Пітера Кіма та Барбари Крістіансен. Дякую Вам за це дослідження! 

Водночас команда Одеського фонду розвитку, НУО, може забезпечити та запропонувати на ринку України належну некомерційну та грантову діяльність для некомерційних та некомерційних гравців.

М.Долженко.



Немає коментарів: