Південний бізнес-форум в Одесі відбувся за підтримки Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України», Одеської міської ради та локального бізнесу. Розпочали після привітань з тематичної сесії «Секторальний огляд стану економіки півдня України в умовах війни». Підприємці які були запрошені спікерами сюда були більше налаштовані поділитись емоціями, ніж фактами. Головною проблемою всі означили катастрофічне зниження продажів. Хоча виявили товар який продається в сучасній Україні як "гарячі пиріжки" - електрокари. Земляки за минулий рік подвоїло кількість автомобілів на електричній тязі. А вот на маркетинг
На жаль, в залі підприємців та власників бізнесу було значно менше ніж бюджетників та молоді. Це спостереження не знижує ефект, а натякає, що люди "справи" - не помітили заходу. І даремно!
Програма USAID «Конкурентоспроможна економіка України» підтримує стартапи й малі та середні підприємства (МСП) з метою підвищення їхньої конкурентоспроможності на внутрішньому ринку України та на міжнародних ринках, анонсувала багато цікавих грантових програм. Керівниця програми О.Залуцька, наприклад заохочуючи одеситів масштабувати свої проєкти всією Україною, вказала кількість нових відкритих українцями бізнесів в Польщі в 30 тисяч за рік! А власник парфумерної мережі ЖАН поділився що його магазин в Харкові взимку побив всі рекорди продажів, бо працював єдиний на все місто, а люди шукали маленького дива.
Про розбудову спрощеного та прозорого бізнес-клімату майже не говорили, бо не було чиновників що "опікують" бізнесом.
Цікавою була панель яка була присвячена жіночому лідерству що забезпечує українські компанії драйвом та відносинами, навіть перебуваючи закордоном.
Традиційні хедлайнери Одеси - готельєри зазначили що їм "щеплення" зробила робота під час пандемії. Ну а тепер всі очікують відродження туризму.
Знову непослідовність.
До речі, програми з перенавчання дорослих було названа вкрай бажаними для ідей під міжнародні гранти. ДумайТЕ, дотичні освітнього бізнесу.
С.Лиманов.
Немає коментарів: