У більшості випадків, мабуть, ні. Інфляція обчислюється шляхом порівняння цін на кошик товарів, а не шляхом вимірювання раптового зростання цін в одному секторі, наприклад, у готелях. Британський індекс споживчих цін, наприклад, включає майже 750 товарів і послуг. Концерти, театр і кіно мають вагу менше 0,8% у цьому кошику. Тому інфляція по всій країні рідко підскакує в результаті однієї події, якщо тільки вона не має величезного масштабу. Шанувальники Тейлор Свіфт, ще однієї поп-зірки, за прогнозами, витратять близько $600 млн на квитки на її нинішній тур Америкою – але споживачі країни витратили майже $7 трлн за аналогічний період минулого року. Гастролі – це великий бізнес, але не настільки великий.
Зростання цін на розваги також не повинно впливати на інші товари чи послуги і робити їх дорожчими. Подорожчання готелів може навіть компенсуватися зниженням витрат в інших сферах. Щоб дозволити собі дорогі квитки (до $899 за американський тур пані Свіфт), деякі фанати будуть економити на інших задоволеннях, що на короткий час знизить попит і, теоретично, ціни на ці товари.
У невеликих країнах ситуація може бути іншою. Вони можуть побачити невеликий, тимчасовий сплеск інфляції в результаті величезного туру. У Сінгапурі, місті-державі з населенням близько 5,6 млн осіб, Свіфт дасть шість концертів – це її єдині дати в Азії. Теоретично, близько 6% населення можуть їх відвідати. (Нещодавно міністр освіти країни відмовився надати дітям спеціальні шкільні канікули на час туру, оскільки це "сприятиме подальшій інфляції"). Насправді ж, тисячі фанати Свіфт прилітають з усього регіону, приносячи з собою новий попит і готівку. Це може обмежити пропозицію готелів, підштовхнувши ціни до рівня, достатнього для того, щоб викликати невеликий стрибок інфляції. Місцеві жителі також можуть вдатися до заощаджень, витрачаючи гроші, призначені для майбутнього. Це також може підштовхнути ціни вгору.
Але навіть у цьому випадку будь-який ефект буде нетривалим. Коли затяті фанати поїдуть, ціни впадуть; готелі не можуть стягувати свіфтівські тарифи цілий рік. Рівень інфляції може виглядати відповідно нижчим наступного місяця. Це означає, що тури, ймовірно, не є тим, на що центральним банкам варто реагувати.
Ціна концертів великих виконавців завжди була високою. Дженні Лінд, сопрано, яка гастролювала Америкою в 1850-х роках, продавала квитки по 6 доларів за штуку. З поправкою на інфляцію, сьогодні це близько 230 доларів. Середня вартість концерту Свіфт – $254. Але сьогодні артисти відвідують менше маленьких майданчиків і виступають перед більшими натовпами. Однією з причин є конкуренція за більші та кращі шоу. Можливо, саме тому Свіфт вирішила провести свої єдині концерти в Азії в Сінгапурі. Переміщатися з концертами ризикованіше і дорожче, ніж грати кілька разів на одному і тому ж майданчику, якщо на нього є попит. Coldplay і Гаррі Стайлз, два інших великих поп-гурти, застосовують схожий підхід. Економіка гастролей може змінюватися, але це не повинна турбувати більшість центральних банків.
@OstanniyCapitalist
Немає коментарів:
Дописати коментар