пʼятниця, 14 липня 2023 р.

"Шляхи солідарності» з'єднають Україну з добрими сусідами

 


В рамках дослідження щодо залізничного сполучення ЄС з Україною та Молдовою пропонується будівництво європейської колії на ключових напрямках.
Дослідження, оприлюднене 12 липня Європейською Комісією та Європейським Інвестиційним Банком, передбачає розгортання європейської залізничної колії на напрямках до Львова та Кишиніва в якості першого кроку до покращення сполучення між Польщею та Україною, а також між Румунією та Молдовою.

Після повномасштабного вторгнення Росії в Україну наземне транспортне сполучення країни з ЄС стало важливим для українського імпорту та експорту. «Шляхи солідарності Україна-ЄС» було створено для посилення транскордонних зв’язків. Опубліковане вчора дослідження є частиною плану дій в рамках цієї ініціативи. В ньому було представлено аналіз перешкод, які все ще залишаються актуальними, включно з різницею в ширині залізничних колій, що використовуються в більшості країн ЄС, та шириною колій в східній Європі. Завдяки інструменту Connecting Europe Facility II нещодавно було відібрано дев’ять проєктів для фінансування, спрямованих на підвищення ефективності пунктів пропуску. Єврокомісія також запропонувала розширити Трансєвропейську транспортну мережу на Україну та Молдову.

Комісарка ЄС з питань транспорту Адіна Валеан повідомила: «Будівництво першої європейської колії в Україні та Молдові та сполученням з Польщею та Румунією наблизить їх до єдиного ринку ЄС. Завдяки цьому дослідженню ми закладаємо основу для довгострокових рішень, підтримуємо Україну в її повоєнній торгівлі та відбудові. Забезпечення взаємосумісності між Польщею та Україною, Молдовою та Румунією також означатиме забезпечення більш комфортного та ефективного руху для громадян».

Беручи до уваги ймовірні витрати, очікуваний попит і пропускну спроможність цих напрямків руху, дослідження пропонує в якості першого кроку запровадити європейське сполучення Краків/Катовіце (Польща) – Львів (Україна), а також Ясси (Румунія) – Кишинів (Молдова) з можливістю подальшого розширення. В документі також оцінюється спосіб, у який нові шляхи сполучення зі стандартною шириною колії в Україні та Молдові зможуть надалі взаємодіяти із залізничними мережами інших країн, де й все ще використовуватиметься широка колія.

JASPERS – технічна консультативна служба ЄІБ – провела дослідження в тісній співпраці з усіма зацікавленими країнами.


Немає коментарів: