Схоже на повне імітування представницьких функцій.
Коротке звітування депутатів про свою діяльність протягом другого року повноважень з акцентом на головні досягнення у роботі, що було першим "завданням" дискусії, перетворилось у перелічення тих справ, якими майже все населення України займається тепер: допомога війську й біженцям. Це дійсно - корисно. Згадували про неможливість проводити капітальні ремонти, а від того - якісно реконструйовувати укриття в будинках. "Зачепили" перейменування + політичне мовне питання. Присутні городяни вимагали від всіх депутатів послуговуватись державною мовою, попри деяку незручність через повільність висловлювання думок. До честі зібрання всі упорались з тією настановою виборців досить непогано!Продовження обговорення в рамках дискусії «5 речей, які першочергово потрібно зробити (змінити) в місті після перемоги» було жвавішим. Почули багато "води" та геть не реалістичних до кінця строку повноважень "прожектів". З одного боку це добре, що мрійники є серед депутатів міськради, з іншого не зрозуміло, яким кадровим потенціалом виконкому всі їх "мрії" мають реалізовуватись.
Тут виборці підкинули декілька провокативних настанов типу: припинити монопольне постачання електроенергії до міста, та "контролювати діяльність міжнародних організацій на території Одеси"...
Знову почали сперечатись хто має новий Генеральний план міста та зонінг замовляти. А що робити з транспортною логістикою?
Нарешті прозвучала сакраментальна думка про винесення порту як магніту всіх транспортних потоків сушею за межі міста... (Якого не уточнювали). Вже коли добігала кінця 2-га година розмови один з помічників висловив побажання "звернути увагу на створення умов сучасного збору та перероблювання сміття.
Депутати почали поглядати на годинники.
Питання, а "чи є хоча б передумови консолідації при голосуванні" - не прозвучало. А депутати що були присутні самі його не озвучували. Конструкція теперішньої міськради побудована під "сильного мера", який самостійно майже на свій розсуд (з радниками, мабуть) виконує й планування, й виконання, й контролінг. Тому депутати не промерської більшості й відчувають свою безпорадність. Ситуативні голосування в "унісон" з'являються рідко й скоріше як маленькі компроміси. Головні вигодонабувачі, всіє тої моделі мікроменеджменту міста - точно не одесити. Скоріше монополісти та великий бізнес замовники.
Але на то й дискусії відбуваються, щоб зрушувати складні питання у бік суспільного порядку денного. Та ж енергоефективність, вкрай "дієва" як для власників будівель, так й орендарів, бо нащо переплачувати за зайві гігакалорії, чи мегавати. Чи користування морегосподарським комплексом?
100% доречно проводити схожі консультації депутатів, експертів та громадськості не тільки з політологічної точки зору, але й з практичної. Ну а місцеві медіа нарешті мають зокрема не чіплятися за "дрібниці", а системно досліджувати практику подолання проблем. Ті ж ОСББ накопичують постійно досвід менеджменту співвласності який має поширюватись, а це дуже повільно відбувається. А що з ефективністю комунальних підприємств?
В.Головченко.
Фото автора
Немає коментарів:
Дописати коментар