Такого висновку дійшов Центр демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ), проаналізувавши статистику дорожньо-транспортних пригод, яку отримав від Патрульної поліції України.
Так, згідно з даними Патрульної поліції, за 2022 рік в Україні сталося 18 628 ДТП. Це на 24% менше, ніж у 2021 році (24 521). Також у порівнянні з 2021 роком смертей на дорогах поменшало майже на 14%, а травми отримало на 22% менше українців.
Однак щодо цієї статистики є один важливий нюанс, наголосили в Центрі демократії та верховенства права. Дані за 2022 рік охоплюють лише території, де не було активних бойових дій чи окупації. Таким чином, статистика не є повною щодо Харківської, Луганської, Донецької, Запорізької, Херсонської та Миколаївської областей, частини яких і досі залишаються окупованими.
За словами Юлії Дядюк, координаторки Кампанії “За безпечні дороги” ЦЕДЕМ, аналіз статистичних даних щодо ДТП по місяцях засвідчує, що аварій не поменшало – відбулися зміни у географії їхнього скоєння.
“У березні 2022-го кількість ДТП, смертей і травм на дорозі різко зменшилася у столиці та на Київщині. Цьому є просте пояснення: тоді окупанти підступали до Києва, багато мешканців покинули столицю та область, евакуювавшись до безпечніших регіонів”, – зазначила Дядюк. – “Водночас у Львівській області в березні на дорогах загинуло і травмувалося на 36% та 15% більше людей відповідно”.
Якщо порівняти дані за грудень 2022 та 2021 року, то рівень ДТП у столиці та Київської області переганяє довоєнну статистику.
“На Київщині сталося на 7% більше ДТП, ніж минулого грудня, а на столичних дорогах загинуло вдвічі більше людей”, – зауважила експертка.
У Центрі демократії та верховенства права наголосили, що незмінним в офіційній статистиці залишилося одне: надмірна швидкість і досі є головною причиною ДТП із загиблими та травмованими.
У 2022 році не менше 43% аварій сталися саме через перевищення швидкості, і на такі ДТП припадає 62% смертей на українських дорогах. 1733 людини втратили свої життя – життя, які могли б бути збережені якісним законодавством, належною інфраструктурою та відповідальною поведінкою водіїв.
Кампанію “За безпечні дороги” ініціював Центр демократії та верховенства права у партнерстві з ГО Vision Zero та U-Cycle (Асоціація велосипедистів Києва) у листопаді 2016 року.
Стратегічними фокусами роботи Кампанії є фактори ризику, визначені ВООЗ причинами найбільшої кількості ДТП із загиблими та потерпілими. А саме – перевищення швидкості, невикористання ременів безпеки та дитячих крісел, відволікання на мобільні телефони.
Немає коментарів: