субота, 24 грудня 2022 р.

Італійська опера під час війни в Одесі


Багато різних барвистих слів вже сказано про культурний спротив українців у антиколоніальній війні що триває. А ще про важливість підтримки саме закладів культури й митців. І ось поки ворог надсилав у повітряний простір чергову купу смертоносної зброї в Одеському національному академічному театрі відбувся знаковий мистецький форум.

- Попри воєнний стан в Одесі україно-італійська співпраця продовжується. - Зазначив диригент-постановник опери Дж.Пуччіні "Мадам Батерфляй", заслужений артист України.

В рамках міжнародного проєкту (Ukraine-Italy-Japan) поставлено  оперу, а напередодні вистави відбувся круглий стіл "Одеська національна опера в контексті європейських музичних традицій: Дж.Пуччіні - С.Крушельницька". За змістом та наповненням це була своєрідна наукова конференція під час якої фахівці музичної історії, та бельканто обмінювались своїми думками та знахідками з приводу яскравий творчої колаборації яка понад 100 років тому призвела до фантастичного успіху опери "Мадам Батерфляй".



К.де Лючія в центрі



- Колись Крушельницька допомогла Пуччіні "врятувати" й популяризувати оперу, а тепер італійський маестро Карло Антоніо де Лючія, в якості режисера-консультанта допомагає нам зробити якісний витвір музично-драматичного мистецтва, відмітила з вдячністю генеральна директорка - художня керівниця ОНАТОБ, Надія Бабіч, заслужена працівниця культура України.

Пан де Лючія дуже проникливо відзначив, що Пуччіні в цій опері як раз намагається розповісти всіма йому притаманними засобами музики й драматичного співу що головне завдання жінок - материнство. А "фрукт любові - дитина". Батерфляй - про любов весь час співає, а її самогубство, тому що порушила традиції...



До речі, як з'ясувалось під час онлайн доєднання фахівчині зі Львову, Любові Кияновської - докторки мистецтвознавства з доповіддю "Психологічні виміри артистичного феномену Соломії Крушельницької", їй доньці галицького пароха теж не личило займатись оперним співом. Але ж світова оперна сцена  все ж таки її "упіймала". Русинка, як тоді говорили, була не бажаною у Києві, але співала в Одесі. І як доповіла Лариса Лобода, доцент кафедри сольного співу Одеської національної музичної Академії ім.А.Нежданової, досі суттєво впливає на формування професійних якостей виконавців бельканто, в першу чергу завдяки своїй організованості у тренуванні й виконанні оперного співу.

Українці з давніх-давен мали добрі гуманітарні та військові проєкти співпраці з європейцями, тому дуже символічно що саме  22 грудня Одеський національний академічний театр опери та балету запросив на виставу "Мадам Батерфляй", присвячену вшануванню пам’яті Дж. Пуччіні та Соломії Крушельницької.
Вистава відбувалась саме в день народження композитора (164 роки від дня народження) та у рік святкування 150-річчя від дня народження української та світової легенди оперного співу Соломії Крушельницької - "найпрекраснішої та найчарівніший Батерфляй" за визначенням маестро. Цього разу вона стала можливою за підтримки Comitato Nazionale Promotore delle celebrazioni Pucciniane ("Комітету з підготовки та організації святкування ювілею Пуччіні", Італія). Партнерами проєкту виступили Societa Melodrammatica Internazionale (Італія) та
Kitakyushu city opera (Японія) - Міжнародне мелодраматичне товариство та опера міста Кітакюсю. Декілька знайомих, що пережили окупацію у Херсоні були на виставі та обливались сльозами.
Завдання українцям - не забувати в ці скрутні часи купувати квитки в театри та інші вітчизняні культурні продукти. Тим самим - громадяни роблять суттєвий внесок в українську незалежність. Ну розуміти: те що у театрі - відбувається й у житті.
В.Головченко, 
фото автора 
та В.Богатирьова.  

Немає коментарів:

Дописати коментар