Руйнування офісів та складів, великі збитки, втрата активів та знищення товарів, скорочення штату працівників, пошук нових шляхів поставок товарів - ось з чим вже 5-ий місяць стикаються представники українського бізнесу.
Ми дізналися, чим наразі живе рітейл електроніки, на прикладі компанії АЛЛО та Фокстрот. Сьогодні придбати ноутбук, смартфон, планшет, навушники, електрочайник, хлібопічку чи іншу техніку - не так то й просто. Більшість магазинів та мереж працює у спеціальному режимі, асортимент скоротився, а ціни зросли.
До прикладу працює 240 з 345 магазинів АЛЛО. Компанії довелося скоротити персонал та виплатити 25 млн гривень компенсацій. Відновлено роботу магазинів у Харкові, Чернігові, Ірпені, Борисполі, Конотопі. Компанія придивляється до складських приміщень у західних областях, але ціни на оренду зростають, а самих приміщень катастрофічно не вистачає. Наразі магазини працюють там, де це безпечно. Вже відновлено доставляння товарів маркетплейсу АЛЛО, працюють точки видачі товарів в магазинах. Покупці можуть отримати свої онлайн-замовлення у робочих відділеннях «Нової пошти».
У травні було відновлено й роботу маркетплейсу з мерчантами, компаніями, які продають власні товари на маркетплейсі АЛЛО, і вже зараз замовлення можна отримати й за допомогою поштових операторів.
Весь час можна було замовити товари через сайт та мобільний застосунок, але через проблеми з доставкою товарів, замовити можна було лише ті товари, що вже були у магазинах.
Крім того, компанія відкриває й абсолютно нові магазини, наприклад, на початку літа в Дніпрі відкрився новий магазин АЛЛО. А це робочі місця та можливість придбати необхідний товар городянами.
Наразі компанія активно будує нові шляхи логістики, щоб продовжувати забезпечувати споживачів необхідними товарами. Компанія однією з перших стала ввозити електроніку в Україну.
За словами Дмитра Деревицького, засновника АЛЛО, попри значні збитки компанія адаптується до роботи в нових умовах. Зробили регіональне переміщення складів, поступово відкривають магазини, а також відновилася робота маркетплейсу та, що важливо, імпорт товарів.
Нові реалії не оминули й мережу магазинів Фокстрот. Компанія також відновлює свою роботу попри неймовірні збитки та пожежу на головному складі з товаром у Гостомелі, Київської області, через що компанія має додаткові проблеми з партнерами: дистриб'юторами та вендорами. Площа складу з товаром становила понад 30000 кв.м.
Перші магазини мережі запрацювали вже 27 лютого. Потім їхня кількість збільшилася. Наразі працює 92 магазини зі 169 у 52 містах. Частина магазинів пошкоджені, частина - розграбовані на окупованих територіях. Проте життя триває й компанія продовжує відкривати нові магазини, але вже з меншим асортиментом.
В компанії відмічають, що змінився масштаб ринку та структура попиту. Так купують дрібну побутову техніку, а не телевізори. Також помітили, що зараз споживачі менше уваги приділяють сервісу. Також зросли ціни на товари, в тому числі через логістику. Змінилася та здорожчала логістика компанії, що безпосередньо впливає на асортимент та ціну товарів для споживачів в Україні. Морська логістика становила значну частину доставлення, тому зараз доводиться вибудовувати нову логістику та шляхи доставок товару в Україну.
Компанія відшукала нові складські приміщення у Львові. На сьогодні працює приблизно половина співробітників компанії.
Попри всі негаразди бізнес не лише продовжує підтримувати економіку України, а й допомагає там, де може. Обидві компанії передають необхідні речі та обладнання частинам ЗСУ та ТРО.
Маша Демідова.
Немає коментарів: