понеділок, 6 червня 2022 р.

Рекламуватись та повідомляти про товар чи послугу в війну треба ще більше

 

На початку 20-го сторіччя в США біля тамошніх газет, бізнесу та влади народилась нова соціально-інформаційна практика - PR(зв'язки з громадськістю). У джерела нової технології маніпулювання громадською думкою стояв небіж Фройда на прізвище Бернейз. Всю філософію та інструментарій впливу на громадську думку не буду тут переповідати, але зазначу, що все будується на образах. Поки рухома картинка була німою - все будували  надрукованими словами. Ось навіщо була 100% грамотність(!). Ну а з появою у широкому вжитку радіо, а потім - телебачення, образи стали створювати в медіа. Голлівуд не зупинився, й свій "шмат" бізнес-торту відхватив. За допомогою слів та образів вже 100 років триває світове суперництво. Гарячавійна (2-га світова) відбулась, "холодна", крах світових імперій трапився та десятки локальних війн де ця технологія активно застосовувалась. Ну а найперше використання - бізнес. Автопром. Побутові електропристрої. Як "забезпечити" споживання цієї марки сигарок, а не другої? Як споживати цей культурний продукт, а не вчорашній - релігійний. Ті, та багато інших прикладів в кар'єрі Бернейза трапилось поки бізнесмени обох берегів Атлантики, а також Азії призвичаїлись використовувати PR.
В Україні майже з перших років поновлення незалежності також було застосовано її. Але все більше за московськими лекалами. Такий собі підручник з "аля русь піар" - фільм "День виборів", який багатьом в Україні сподобався Треба відзначити, що перший наклад книжки-підручника Бернейза на українській для широкого вжитку з'явився тільки у 2007 році. З службового засобу впливу, інструмент перетворився на загальнодоступний. Але вітчизняні підприємці не поспішали використовувати PR.
Великі нехтували, бо вони володіли медіа. Маленьким казалось що їм не вистачить коштів. У крайньому разі - трохи "на рекламу кинемо". І тільки коли в суспільстві постала критичне мислення й супротив московській пропаганді, ми стали фіксувати більше випадків застосування саме у вітчизняному підприємництві унікальних PR засобів. Це коли добровільно люди стали брати участь у різного роду активностях, які їм були не притаманні ще вчора...
Арсенал значно більший ніж той, який ми бачили під час виборчих кампаній. Для бізнесу треба використовувати "свої техніки". 
Під час перших 100 днів теперішньої війни з рашистами український президент Зеленський яскраво застосовував весь арсенал PR засобів. Як гарному актору йому вдалось привернути увагу еліт західного світу, яки ще 8 років тому "не помічали" анексії Криму. На внутрішнього споживача працювали Арестовича, Арахамія, Подоляк. Ну й телевізійний  марафон єдиних новин, з яких "проглядала" сива борода Дніпровського олігарха. Тут явно невпопад - бо українцям одна пісня (всім) не подобається. Народ вольний. Тому продовжуєм "намалювати" ефективні комунікації.
Якщо цікавитесь для себе чи знайомих - звертайтесь. Наш портфель "тріщіть від вдалих кейсів". Допоможемо!
В.Головченко, 
експерт з PRу з 1993 року.

Немає коментарів:

Дописати коментар