понеділок, 6 вересня 2021 р.

Вимір експорту органічних продуктів






20 вересня 2021 р. на платформі B2match стартує експортний секторальний В2В проєкт “Ukrainian Organic Export Days 2021” для українських виробників органічних продуктів, який допоможе вітчизняним експортерам збільшити продажі до країн світу та/або відкрити для себе нові ринки, отримати релевантну інформацію щодо експортних можливостей, побудови партнерства.


Метою “Ukrainian Organic Export Days 2021” є представлення потенціалу органічного експортного ринку України міжнародній спільноті та налагодити співпрацю між українськими органічними виробниками та потенційними партнерами за кордоном. Цього року “Ukrainian Organic Export Days” проходитимуть в онлайн-форматі з 20 вересня до 1 жовтня 2021 року.


Офіційне відкриття “UOED 2021”, заплановане на 20 вересня. Роман Лещенко, міністр аграрної політики та продовольства України, Андрій Литвин, виконувач обов’язків директора ДУ "Офіс з розвитку підприємництва та експорту" та Сергій Галашевський, директор органу сертифікації “Органік Стандарт” презентують міжнародній спільноті потенціал України у галузі виробництва органічних харчових продуктів та агропродукції, а також тренди українського органічного ринку.


Щоденно у рамках проєкту проходитимуть індивідуальні онлайн-зустрічі у форматі В2В між іноземними партнерами та українськими виробниками (які пройшли відбір) органічних свіжих та заморожених ягід, фруктів, зернових та бобових культур, соусів, джемів, снеків, олії тощо. До участі у B2B-проєкті від України відібрано 31-го органічного експортера.


Розвиток органічного сектору України є одним зі стратегічних напрямків діяльності ДУ “Офіс з розвитку підприємництва та експорту”, оскільки Україна вже експортує органічну продукцію до 35 країн світу та має конкурентні переваги для розширення як географії постачань, так і продуктових лінійок експорту.


«Один з найбільших проєктів Офісу — “Ukrainian Organic Export Days” — це додаткова можливість продемонструвати світу широкий потенціал України, знайти надійних партнерів та вийти на нові ринки збуту. Ми чудово розуміємо, що експорт - це довготермінова перспектива, і, сподіваємось, що через деякий час компанії-учасниці розширять географію постачань (продажів) та допоможуть Україні здобути імідж надійного постачальника органічної продукції не лише в масштабах Європи, але й всього світі. Варто додати, що Офіс має на меті організовувати цю активність кожного року, адже світ має знати більше українського», — зазначив в.о. директора ДУ “Офісу з розвитку підприємництва та експорту” Андрій Литвин.


Незважаючи на падіння світової економіки та зменшення споживчих витрат через карантинні обмеження у 2020 році, попит на органічну харчову продукцію в Україні та світі суттєво зріс. Саме тому у рамках проєкту 30 вересня відбудеться Форум для неорганічних виробників, які розглядають перехід на органічне виробництво.


«Варто підкреслити, що тренд до збільшення споживання органічної продукції спостерігається абсолютно у всіх сферах аграрного ринку і ягідний сектор не є виключенням. Ба більше: ми бачимо збільшення попиту на органічну ягоду як всередині країни, так й з боку експортерів, причому в даному випадку мова йде не тільки про свіжі ягоди, але й про заморожені, а також про продукти переробки, ягідні снеки, джеми тощо.

На сьогодні Україна посідає 4 місце серед постачальників органічної продукції до країн ЄС, але ми впевнені, що для нашої країни це не межа. Саме тому ми вважаємо, що даний проєкт є чудовою можливістю для органічних виробників покращити свої позиції на міжнародних ринках. Крім того, цей проєкт буде дуже цікавим для тих компаній, які тільки замислюється про органічну сертифікацію», - зазначає Ірина Кухтіна, президент Асоціації «Ягідництво України»

Проєкт “Ukrainian Organic Export Days” базується на трьох основних напрямках, які українські експортери визначили основними згідно з щорічним опитуванням потреб експортно-орієнтованого бізнесу, а саме: сприяння інтернаціоналізації, покращення іміджу України як надійного експортера органічної продукції у світі, посилення навичок ведення В2В-перемовин серед експортерів.

Проєкт “Ukrainian Organic Export Days” реалізується ДУ “Офіс з розвитку підприємництва та експорту України” спільно з асоціацією “Ягідництво України”, та став можливим завдяки підтримці Швейцарії в рамках швейцарсько-української програми “Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України”, що впроваджується Дослідним інститутом органічного сільського господарства (FiBL, Швейцарія) у партнерстві із SAFOSO AG (Швейцарія) та Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) у рамках Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України» (КЕУ) та Програми USAID з аграрного і сільського розвитку (АГРО), яка реалізується компанією “Chemonics International”.


Проєкт включає в себе низку заходів, спрямованих на підвищення експортних компетенцій українських виробників органічних харчових продуктів та агропродукції.


«Стабільно зростаючий ринок органічних продуктів у світі відкриває чималі експортні можливості для України. Розуміючи важливість розвитку органічного виробництва та його перспективи в секторі харчової і переробної промисловості, уряд України встановив досить амбітну ціль в Національній економічній стратегії на період до 2030 року, а саме – експорт органічної продукції має досягти 1 млрд доларів США до 2030 року (станом на 31 грудня 2020 року органічний експорт України оцінюється в 204 млн доларів США). Ми пишаємося тим, що в Україні є гарна підтримка органічного сектору з боку Державної установи «Офіс з розвитку підприємництва та експорту», яка вже зайняла лідируюче місце на шляху до стимулювання органічного експорту, сприяючи розвитку компетенцій українських експортерів органічної продукції, які, в свою чергу, роблять свій значний внесок у досягнення державної органічної експортної цілі. І ми впевнені, що новий для України B2B майданчик «Ukrainian Organic Export Days», який організовано за підтримки Швейцарії та США, надасть потужний імпульс для зростання експорту органічних продуктів, та зокрема органічних продуктів з вищою доданою вартістю, а також покращить імідж України на експортній арені світу» – зазначила Наталія Прокопчук, координатор органічного компонента швейцарсько-української програми «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України».


«Органічні продукти - це хороша ніша для українських виробників харчових продуктів, за допомогою якої вони можуть встановити та розширити свою присутність на вимогливих ринках ЄС. Водночас, український експорт органічної продукції може скористатися сприятливими умовами внутрішнього ринку у поєднанні зі стабільним попитом та відносно передбачуваним середовищем в країнах цільових ринків. Це можливість, яку не можна не використати, чи не так?», - зазначає керівник напряму з просування експорту Програми USAID КЕУ Душан Кулка



“Українська органічна продукція з року в рік займає лідируючі позиції на міжнародних ринках і це в першу чергу заслуга наших виробників, які вірять в власну справу та власний продукт. Завдання програми АГРО, підсилити цю віру практичними інструментами та знаннями, щоб кожен український сертифікований виробник, міг з гордістю сказати - я є частиною міжнародної продовольчої систем.

Використовуючи підхід ринкової системи, ми постійно шукаємо найбільш дієві інструменти, які стануть в нагоді виробникам, як для власного розвитку так і до спонукання розвитку оточуючого середовища” - директорка Програми USAID з аграрного і сільського розвитку (АГРО) Ксенія Сидоркіна

Немає коментарів:

Дописати коментар