Це давно вже стало фактом. Колишня моногалузь Миколаєва - кораблебудування(побудова саме військового флоту) не є головним економічним завданням. Аж раптом, знаний виходець з кораблебудівної родини О.Ухмановський вирішив грянути прес-конференцією щодо оцінки громадської підтримки можливостей трансформації економіки Миколаєва. Дивно, бо останнім часом він щось говорив про маркетинг. А тепер - провів дослідження, головною метою якого було: "виявити готовність населення до трансформації економіки." Ніби містяни готові
проміняти історичні галузі на "більш сучасні, затребувані. А не працюючи неефективні підприємства, на нові бізнеси. Трохи більшовизмом віддає від висновків вищезгаданого дослідження. Спиратись (ніби) на думку народу. Ніби всі розуміють як капітали залучити для організації цієї "нової економіки"?!Як висловились у фокус-групах представники різних верств населення вони : "скептично оцінили реалістичність відродження кораблебудування в місті." А тут увага!
Запитання: "Потрібен місту великий хаб: складський, логістичний, транспортний, портовий?" - с задоволенням підтримали всі групи та учасники опитування.
- Корабели закінчились, - резюмував Ухмановський, залишилась лише віра в чудо!... Капітан - очевидність... Те що кораблебудування в нас у місті віртуальне ми писали ще у 2012 році. Але за майже 10 років багато що змінилось. Перш за все геополітично Україна "вивернулась" від домінанти РФ, якій зовсім не цікаво було бачити Україну зі флотом у морях. Це завдання й тепер - тяжке. Але... Деякі зусилля місцевих в першу чергу підприємців, я маю на увазі О.Вадатурського й В.Капацину серйозно "сплутали" карти когорти імперців. Судна в Миколаєві продовжують будуватись й проєктуватися й ремонтуватись. Це факт!
Але тим силам, які хочуть останні причальні пірси перетворити на порти й термінали тепер треба не у городян питати: а треба ще порт? А в ринку. Об'єктивно тільки він може розставити все по містах. Якщо експортери зможуть додати, то місту треба виводити за межі майданчики з фурами-зерновозами, бо декілька тисяч щоденно вбивають повітря в центрі міста. Доставка в старий центр до портів збіжжя обминая вулиці історичного центра - це головне логістичне завдання. Не треба навіть питати місцевих...досить "ховатись" за псевдодослідження громадської думки. Всі хто трохи думає, вже давно полишив надію на "дядю" а "вкалує" день й вночі на заробітках. Люмпени майже всі за віком пенсіонери. Активними залишаються чиновники й політики, які хочуть олігархам черговий ласий шмат берегової смуги задешево прилаштувати. Ну й місцеві депутати, яки щось обіцяли ще рік тому...
В.Головченко.
Немає коментарів: