субота, 7 серпня 2021 р.

Мріяти про об'єднання зусиль - корисно

2 останні міські голови - різні, а проблеми однакові

Ми вже неодноразово наголошували у своїх публікаціях, що креативний бізнес - справжня катапульта в нові часи. Тепер пул з місцевих громадських організацій й офісів європейської допомоги вирішили "підсвітити" питання. Відбувся Meetup "PROJECTOR: творимо Миколаїв разом", у фокусі якого були проєкти розвитку місту. Для тих, хто ще розібрався зі значенням цього запозиченого слова пояснимо: мітап - неформальне зібрання фахівців для обговорення питань і передачі знань. Ми не могли це оминути, тому прослухали всіх 15 спікерів від юних початківців, до досвідчених. Підприємців було значно більше й це дуже потішило. Це тільки підтверджує давню гіпотезу, що в нашому місті фонтан підприємливості. І якщо місцева влада б трохи  "підіграла" миколаївським винахідливим та підприємливим людям - відбувся б бум. А так... Всі хочуть залучити інвестора з грошима, але до інвестиційної привабливості Миколаєву ще далеко. 

Доповіді про проєкти що вже відбулись, чи то Морський кластер України (представляв А.Ващиленко), чи бізнес-клуб "Мрій Дій", чи "Мануфактура шоколаду Данцев та син" були як завжди яскравими. Я очікував презентації нових проєктів. CREA CENTER "погрожують" відкрити для відвідування у 2022 році. А.Шаловінська - кураторка розповіла про завдання проєкту, показала гарний ролик Аджамського, який візуалізує просторові можливості нашого півострова й знову запропонувала всім творчим людям заповнювати анкету   представника креативних індустрій. Кажуть, будуть вчити маркетингу всіх, хто заповнить. Тут я б зробив бліцінтерв'ю з антрепренерами цієї  спільноти, наприклад TemplateMonster чи "Арт-оптимістами" щоб виявити "слабкі міста" розвитку в місті бізнесу на мізках. Але організатори запросили В.Алексєєва розповісти про проєкт-переможець Громадського бюджету 2020 - Міжнародний джаз-фестиваль  "Mykolaiv Jazz Fest". Знову став у пригоді гарний відеокліп про музичний продукт зроблений миколаївцями за гроші миколаївців, безпосередньо для миколаївців. До цього часу чиновники міськвиконкому вже пішли, бо робочий день закінчився, тому не було кому адресувати запитання: нащо нам міські управління, наприклад культури, коли Володимир, який служить у комунальному закладі музичної освіти створив за одну зарплату такий грандіозний проєкт?

А ще дуже не вистачало міського голови, якому кортіло поставити запитання: нащо Агенція розвитку Миколаєва - комунальна установа теж "тупцює" на полі культур-продуктів? Якраз наступні виступаючі Є.Гомонюк й Д.Ларченко з цієї Агенції розповіли про Фестиваль актуального мистецтва Mykolaiv ART Week. Класна імпреза, нічого не маю проти! Але на питання про "пресу" фестивалю за межами країни, PR-менеджер Агенції розвитку Миколаєва за 4 роки згадав лише одну публікацію... А стільки було слів яскравих виголошено, коли  Сенкевич "захищав" цей проєкт перед депутатами минулого скликання, при створенні. Агенція розвитку "потрібна, щоб про нас дізнались інвестори"... Здається - неспівмірні затрати й зиск! Добре що це стало очевидним на порівнянні з 2-ма "солодкими" промоутерами Миколаєва що були по програмі далі. Олег Чередніченко й Микола Данцев за свої гроші вже не один рік виготовляють та просувають гастрономічні візитівки міста. От якби їм 2-3 міліони гривень від міста гранту, чи замовлення? Чи підприємцям як Сергій Колесник, який у своєму ОСББ вже роздільно сортує сміття в 2-х багатоквартирних будинках. Може контейнери для компостування хоч у Вознесенську запозичити?

Мер був зі світою із заступників та начальників департаментів в цей день у відрядженні в Маріуполі. Як завжди за останньою модою "запилив відосик" з привітанням учасникам мітапу. Щоб питання не надавали. Давно треба відповісти собі й громаді: чому профільні служби у міській владі займаються власними хобі чи справами, а не проблемами міста? Прикладів в стрічці кожного місцевого медіа щодня! Тільки ніхто не бажає працювати на випередження. В найкращому випадку "складаються дотепні пояснення". Такі, наприклад: чому підчас літнього сезону 2.5 місяця не працювало улюблене дитяче містечко "Казка"? Яку альтернативу запропонували міські менеджери, які отримують щокварталу грошові премії?

На цьому фоні дуже порадував проєкт HAVEN, зі створення мережі екологічних центрів для інтровертів, який артистично  презентував Володимир Євсєєв, керуючий партнер Агенції розвитку цілого Південного регіону. Ціль його - дати інтроверту можливість бути самим собою. Для цього передбачені "гавані спокою", зазначив докладчик. Але нам здається, що такі гавані тепер існують в кожній з адмінбудівель міста, куди за часи карантину й локдаунів майже не ходять містяни. А тепер ще й журналістів "забувають" запрошувати.

Дуже корисну справу зробила команда IRU й Центру підтримки бізнесу, зорганізувавши такий PROJECTOR! У місті не всі таланти могуть трансформуватись у бізнес. Багато людської енергії йде на подолання різних бюрократичних перепон в нашому місті. Може тому більшість активного населення їде звідси?!  Огляд ідей та проєктів розвитку міста та пошук рішень, що  були представлені  залишили мене обізнаним песимістом. Адже колаборації нам досить даються важко, а передовим, технологічним, комфортним та безпечним для життя, містом ми тільки мріємо стати.

В.Головченко.



Немає коментарів:

Дописати коментар