Громадська організація «Антикорупційний штаб» протягом трьох місяців за підтримки Посольства Франції в Україні провела обстеження пунктів вакцинації та вакцинованих людей. За результатами опитування 120 респондентів у 15 пунктах вакцинації у трьох містах: Дніпрі, Одесі та Харкові. Сергій Миткалик, Голова правління ГО «Антикорупційний штаб» повідомив, що результати моніторингу показують дві найбільші проблеми: недотримання черг у пунктах вакцинації та недостатня комунікація (обмежена інформація широкому населенню про вакцинацію та великий обсяг негативної дезінформації).
Заступник Міністра охорони здоров’я, Головний державний санітарний лікар України Ігор Кузін зауважив: «На початку вакцинації основна комунікаційна кампанія була спрямована на групи ризику: людей похилого віку, лікарів тощо. Саме ця кампанія спрацювала: не на всіх рівнях, не ідеально, але в цілому кампанія спрацювала. Втім, комунікація буде змінюватись і працюватиме на високому рівні».
Ольга Стефанишина, членкиня Комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування відповідаючи на питання щодо вакцинації поставленого плану у 10 мільйонів осіб зазначила, що навряд чи вдасться такими темпами, як сьогодні, досягти поставленої мети.
«Україні потрібно кардинально змінити стратегію вакцинації», — зазначила народна депутатка. — «Наразі вакцинують 50 тисяч осіб на день, а для того, аби вакцинувати 10 мільйонів до кінця літа, потрібно щеплювати 100 — 150 тисяч. Зараз потрібно включити всі потужності та вакцину вати людей».
Директорка департаменту охорони здоров’я КМДА Валентина Гінзбург повідомила, що великий відсоток провакцинованих в Києві, на відміну від інших міст, є наслідком регулярної інформаційної кампанії в пік пандемії з боку мера столиці Віталія Кличка про рівень захворюваності на COVID-19. Якби кожен мер щоденно повідомляв про кількість захворюваності та смертей на коронавірусну хворобу у громаді, то у людей було б більше бажання вакцинуватись. Тоді не лише Київ став би передовим за кількістю вакцинованих мешканців.
Ще однією з ключових причин, чому ж українці не хочуть вакцинуватись, — це відсутність належної та повної інформації про вакцинацію.
Комунікаційна кампанія має стати пріоритетом — наряду з самою вакцинальною кампанією. Водночас спікери зауважили: коли публічну вакцинацію проходять публічні люди, це не надто мотивує. Зокрема Сергій Литовка (представник Директорату громадського здоров'я та профілактики захворюваності Міністерства охорони здоров'я України) зазначив: «Один із механізмів — це «сарафанне радіо». Коли вакцинуються добрі знайомі та рідні, це діє краще, аніж коли це роблять зірки. Депутати, які вакцинуються Phizer, коли всі інші AstraZeneca, це не дуже мотивує».
Один із варіантів спонукання до вакцинації — це механізм жорсткого насадження вакцинальної кампанії, але МОЗ та Уряд від цього відмовились. «Попередні опитування показали, що лише 35% людей були згодні на вакцинацію — насадження призвело б до стигми й недовіри населення на рівні 16 — 17%, а це провал кампанії», — резюмував представник Міністерства.
Під час дискусії запропонували на рівні виконавчої влади запровадити можливість вакцинації в усіх закладах охорони здоров’я, зокрема у лікарів-ФОПів та у приватних клініках.
Загалом представники Міністерства охорони здоров’я України, народні депутати та координатори кампанії щеплення відкриті до пропозицій посилювати комунікаційну стратегію щодо вакцинації та готові співпрацювати з усіма зацікавленими сторонами.
Слід пам’ятати, що наразі випадків коронавірусу небагато — наче спостерігається спад. Але це оманливо: скоріш за все, восени буде нова хвиля, враховуючи, що вже є нові штами. Зараз — саме час вакцинуватися, аби спокійно пережити осінь. Тому кожен свідомий громадянин має вакцинуватись, аби подбати про себе та рідних.
Онлайн-запис дискусії — за посиланням: https://bit.ly/3wSCGZc
Немає коментарів:
Дописати коментар