Компанія «Річковий трамвайчик Миколаїв» ґрунтуючись на п’ятирічному досвіді роботи у галузі пасажирських перевезень водним транспортом, разом з провідними конструкторами та суднобудівниками міста Миколаєва створили новаторське маломірне пасажирське судно «Фарад» з електричним силовим приводом. Мета проекту – відродити регулярні пасажирські перевезення у акваторіях річок Південний Буг та Інгул в місті Миколаєві, використовуючи маломірні судна (катамарани) на електричному ході.
Технічні характеристики:
Довжина, м – 10.0
Ширина, м – 2.8
Осадка, м – 0.5
Двигун, кВт – 15
Швидкість, вуз (км/г) – 8 (15)
Запас ходу на сонці, годин – 5
Запас ходу без сонця, годин – 3
Корисне навантаження, кг – 3000
Батарея, кВт-ч – 40
Сонячні панелі – 47 високоефективних гнучких панелей 110 Вт кожна / всі – 5 кВт
З невеликою осадкою усього 0,5 м, судно має можливість працювати в неглибоких акваторіях, дрібних маринах, яхт-клубах – це ключові райони, які в іншому випадку залишилися б недоступними. Кіль «Фарада» посилений, що захищає судно від випадкового пошкодження на мілкому узбережжі і дозволяє йому підходити на піщані берегові лінії. Конструкція судна дозволяє при номінальній вазі у 2 тони мати корисну вантажопідйомність 3000 кг для пасажирів та вантажів.
Конструктивне рішення катамарану «Фарад» є безперечно кращим і 100% екологічним альтернативним рішенням для водних пасажирських перевезень та дозвілля. Палуба простора і повністю трансформується, передбачає різне розташування сидінь для різних потреб. «Фарад» має великий дах для розташування сонячних панелей, які живлять батареї та забезпечує комфорт для пасажирів у будь-яку пору року. Судно комплектується зйомним тентом, який дозволяє здійснювати пасажирські перевезення протягом усієї навігації з березня по листопад.
З першого креслення катер «Фарад» був спеціально розроблений для руху від електричної силової установки. Легка, жорстка та довговічна конструкція з АМг сплаву, велика площа сонячних панелей та спеціально розроблена форма корпусу судна є головними факторами для тривалої автономної роботи.
З встановленими сучасними батареями ємністю 40 кВт-г, «Фарад» на крейсерській швидкості 8 вуз (15 км/г) здатен працювати безперервно близько трьох годин без використання сонячних панелей. В сонячний день потужність генерації панелей сягає 5 кВт, що збільшує автономність ходу. Для забезпечення цілодобової експлуатації електричного катера необхідно забезпечити 10 кВт трьох-фазні берегові зарядні станції.
Електричний катер «Фарад» розроблений для приватних та комерційних операторів, а також для урядових і науково-дослідних проектів. В результаті таких компактних розмірів судно можна легко перевозити в будь-які віддалені райони.
Електрична силова установка катеру «Фарад» є його невід’ємною частиною. Катер може бути використаний як мобільна електрична станція і здатен генерувати близько 5 кВт енергії. Електрична частина спроектована і реалізована згідно світових стандартів за допомогою якісних компонентів світових виробників.
Переваги використання катамарану «Фарад»:
- Використовується відновлювальний тип енергії, що дозволяє річковим регулярним перевезенням бути рентабельними та бути доступними для людей.- Такий вид транспорту не використовує палива, не має викидів СО2. Отже, надає змогу скоротити вплив на довкілля та зменшити витрати енергії корисних копалин, а також запобігає викиду парникових газів.
- В умовах незадовільного стану інфраструктури гідротехнічних споруд, даний тип судна не потребує коштовних робіт по налагодженню причалів.
- Особливості конструкції катамарану, технічних рішень та використаних матеріалів і компонентів дозволяють створити сучасний високотехнологічний продукт з великою доданою вартістю, який здатен конкурувати з кращими зразками світового суднобудування.
Д.Удовицький,
інженер-суднобудівник.
Немає коментарів: