середа, 24 березня 2021 р.

В Іванівському бюро правової допомоги клієнту допомогли отримати пенсію за віком




Чи багато з нас ставили коли-небуть собі питання, як роботодавець веде облікові документи? А хто перевіряє правильність написання свої персональних даних у відомостях про заробітну плату? А між тим, помилки та неточності у написанні прізвища чи імені можуть в подальшому стати причиною відмови у призначенні пенсії.

Пан Віктор (ім’я змінено з етичних міркувань) багато років пропрацював в колгоспі і вважав, що незабаром буде отримувати пенсію, оскільки досягнув пенсійного віку, визначеного законодавством. Якою ж неприємною несподіванкою виявилася для нього лист управління Пенсійного фонду, в якому йому відмовлялося у призначенні пенсії за віком, оскільки немає підтверджених відомостей про наявність у нього страхового стажу.

Для допомоги пану Віктору було призначено начальника відділу «Іванівське бюро правової допомоги» Вадима Почтаря.

Під час підготовки виявилося, що до страхового стажу не було враховано період роботи з 1987 по 1993 роки, оскільки в архівних довідках Т-59 і Т-60 не вірно було вказано по батькові клієнта, а в деяких його взагалі не зазначили. Саме ці помилки позбавляли пана Віктора права виходу на пенсію за віком (в 63 роки), оскільки з 01 січня 2021 року страховий стаж повинен складати від 18 до 28 років, а його підтверджений стаж становив лише 15 років.

Чому роботодавець сам не виправив ці помилки, адже вони були допущені не з вини працівника?

Внести виправлення у відомості по заробітній платі за ті роки неможливо, оскільки організація, яка видавала документи на підставі яких були видані архівні довідки вже ліквідована і всі документи передані до трудового архіву.

Який вихід з подібної ситуації?


Відповідно до листа Верховного Суду України від 01.01.2012 року «Судова практика розгляду справ про встановлення фактів, що мають юридичне значення» коли установи, які видали ці документи, не можуть виправити допущені в них помилки, громадяни мають право звернутися до суду із заявою про встановлення належності правовстановлюючого документа.

Які докази необхідно було надати суду?

У пана Віктора є трудова книжка, у якій є записи про період його роботи в цьому колгоспі. Також цей факт підтверджувався й показами свідків – колишніх працівників колгоспу.

До якого рішення прийшов суд?

Іванівський районний суд розглянувши заяву і додані докази повністю задовольнив наші вимоги. Це рішення вже набрало законної сили.

Чи є особливості при поданні подібних заяв до суду?

Заяви про встановлення фактів, що мають юридичне значення (у нашому випадку – про встановлення належності правовстановлюючого документа) подаються за місцем проживання громадянина. До неї необхідно додати докази про те, що правовстановлюючий документ належить заявнику і що організація, яка видала цей документ, не має можливості внести до нього відповідні виправлення. Це буде підставою для вирішення питання про встановлення факту, про який йдеться в документі. За подання такої заяви необхідно сплатити судовий збір у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (у 2021 році ця сума становить 454 гривні).Повний текст рішення:https://reyestr.court.gov.ua/Review/93720017



Немає коментарів: