«Якщо в скарзі викладено всі обставини щодо порушень, яких припустився монополіст, - ми автоматично спрямовуємо ліцензіату вимогу про врегулювання. У 50% випадків саме в такий спосіб на вимогу НКРЕКП питання, вказане у скарзі споживача, вирішується. Питання, які потребують додаткового врегулювання беремо на контроль і закриваємо лише тоді, коли вони будуть врегульовані. І третє: якщо ліцензіат, постачальник, монополіст або розподільча компанія ніяк не реагують на звернення споживачів, ми здійснюємо планові та позапланові перевірки і застосовуємо штрафні санкції», - сказала Ольга Бабій.
Членкиня НКРЕКП навела приклад: після того, як національний регулятор запровадив суворий контроль обленерго за дотриманням правил відшкодування за періоди відсутності електропостачання, суттєво зменшилася кількість скарг із цих питань.
Коментуючи запитання про протести з вимогами зниження тарифів в Україні, Ольга Бабій зазначила, що тариф означає ціну послуги, яка складається з багатьох напрямів витрат.
«В газорозподільчій галузі працюють 150 тисяч осіб, які мають отримувати зарплату. В галузі розподілу електричної енергії також близько 200 тисяч осіб. Це мережі, техніка, інвестиції, заробітна плата. Тому коли ми кажемо «зменшити тариф», - то це означає: вигнати на вулицю людей, звільнити або це не обслуговувати. Треба змінювати уявлення, що таке тариф. Немає тарифу – є ціна послуги. І якщо ми не будемо формувати до цієї ціни довіру, розповідати, з чого вона складається, - то й надалі житимемо в парадигмі популізму. З одного боку, скаржимося, що у нас застарілі мережі, розвалюються труби, не постачається електроенергія. Але з іншої – кажемо, що не будемо переглядати тарифи. Добре, але тоді хто платитиме за те, щоб усе працювало?» - наголосила членкиня НКРЕКП.
За її словами, в Україні мають бути затверджені критерії та підходи для визначення поняття «вразливий споживач». «Коли ми зрозуміємо, хто у нас вразливий споживач, як ми захищаємо ці верстви населення в частині спроможності платити доступну ціну комунальних послуг, - тоді не виникатиме непорозумінь», - додала Ольга Бабій.
Вебінар було проведено в рамках освітньої ініціативи «Прозорість та технічна грамотність в енергетичній журналістиці», яку Національна спілка журналістів України виконує в рамках грантової діяльності USAID Проєкту енергетичної безпеки. Метою ініціативи є забезпечення прозорості та технічної грамотності у висвітленні в медіа тем, пов’язаних з енергетичними реформами, та сприяння посиленню енергетичної безпеки України шляхом ефективної комунікації.
Немає коментарів:
Дописати коментар