пʼятниця, 29 січня 2021 р.

Дві школи Миколаївської області одні з перших в Україні пройшли інституційний аудит

Світлина ілюстративна


Миколаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 13 і Первомайська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – опорний заклад у Вітовському районі Миколаївської області, що має три філії, наприкінці 2020 року одні із перших в Україні пройшли інституційний аудит – нову процедуру вивчення діяльності школи, яка прийшла на зміну державній атестації шкіл. Всього у 2020 році Державна служба якості освіти провела 48 аудитів, а на 2021 рік заплановано – 265. Висновки і рекомендації за підсумками аудитів у школах Миколаївської області Державна служба якості освіти України опублікувала на своєму сайті.

Інституційний аудит – це зовнішнє оцінювання роботи школи, під час якого незалежні експерти вивчають освітні та управлінські процеси. Проводять інституційний аудит представники Державної служби якості освіти України та незалежні освітні експерти, серед яких — педагоги, методисти, директори та заступники директорів шкіл з усієї України.



“Під час аудиту група експертів вивчає освітнє середовище у школі, систему оцінювання учнів, педагогічну діяльність та управлінські процеси у закладі. Це чотири “кити”, на яких тримається якість освітньої діяльності школи. Відтак можемо побачити, як організований простір, у якому діти навчаються, чи комфортно та безпечно учням у закладі, а разом із тим, як працюють педагоги, чи прозоро та справедливо оцінюють учнів та, що дуже важливо, як працює директор, адже від управлінських процесів дуже залежить робота школи” – зазначає Голова Державної служби якості освіти України Руслан Гурак.


У висновках за підсумками аудиту експерти вказують на сильні сторони школи та успішні практики її діяльності, а також і на ті аспекти, які вдаються гірше та де діяльність школи потребує вдосконалення. У документі експертна група зазначає рівень, на якому перебуває школа за кожним із чотирьох напрямів оцінювання.


Миколаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №13 за усіма чотирма напрямами (освітнє середовище, система оцінювання та педагогічна діяльність та управлінські процеси) має другий, достатній, рівень. Зокрема, експертна група відзначила, що у школі активно ведеться робота щодо протидії та запобігання булінгу, заклад співпрацює у цьому напрямі з іншими організаціями та установами, а керівництво впроваджує політику формування академічної доброчесності. Разом з тим у школі дотримуються правил цифрової безпеки, комп’ютерна техніка має ліцензійне програмне забезпечення із модулем безпеки. Експерти вказали, що у спеціальних класах вчителі практикують випереджальні завдання та використовують корекційні технології.


Первомайська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів за усіма чотирма напрямами також має другий, достатній, рівень. У школі експертна група відзначила безпечні умови для навчання і праці, облаштування закладу для дітей з особливими освітніми потребами, – у закладі працює 8 інклюзивних класів. У висновку за результатами аудиту зазначено, що у Первомайській школі діє політика партнерства, а педагоги, учні та їхні батьки підписали меморандум про співпрацю. Експерти вказали на фандрейзингову діяльність директора, спрямовану на вирішення проблемних аспектів матеріально-технічного забезпечення школи.

Рекомендації, складені за результатами інституційного аудиту, є практичними порадами, як саме школа може вдосконалити свою діяльність. Разом з тим висновки і рекомендації є корисним джерелом інформації про школу для батьків та засновників (місцевої влади). Наприклад, у рекомендаціях Миколаївській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №13 експертна група радить виконкому Миколаївської міської ради, засновнику закладу, здійснити ремонт фасаду основної будівлі школи, підлоги у спортивній залі, оновити меблі в навчальних кабінетах та демонстраційне обладнання в кабінетах природничого циклу. Детальний перелік рекомендацій за посиланням. У рекомендаціях Первомайській школі експертна група звернула увагу засновника, Вітовської районної ради, на необхідність забезпечити недоступність території закладу для сторонніх осіб та в’їзду на його територію, замінити старе обладнання харчоблоку в опорному закладі, встановити ігрові та спортивні майданчики на території закладу і його філій та обладнати медичні кабінети у двох філіях школи. Детальний перелік рекомендацій за посиланням.


Важливо, що рекомендації – це не перелік недоліків, а практичні поради, як саме школа може покращити свою діяльність. Ці рекомендації не є ультимативними та залишають школі право на власний розсуд вирішувати, як будувати свою діяльність після проведення інституційного аудиту.



Довідково

Інституційний аудит – це нова для України процедура оцінювання якості освіти у школах. Цей інструмент Державна служба якості освіти України почала використовувати у 2020 році в межах впровадження системи забезпечення якості освіти. Місія аудиту – допомогти школам підвищити якість їхньої діяльності та сприяти зростанню суспільної довіри до освіти. Аудити проходитимуть у школах кожні 10 років.

Немає коментарів:

Дописати коментар