Журналістам України ніхто не пропанував 3-ну зарплату за роботу під час пандемії. Без помпи та литавр, колеги не припиняли роботу минулі 2.5 місяці. Більшість редакцій навіть захисних масок своїм співробітникам не придбали…
Під час всіх фаз карантину, навіть самої “жорсткої” українські мас-медіа працювали та виконували свої обов'язки по інформуванню населення. Телеканали працювали в режимі, обмеження доступу на події, але надавали інформацію. Радіо мовило, сайти оновлювали свої сторінки, навіть газети, яким багато хто пророкував близьку смерть, не припиняли виходити. За інформацією директора КП Миколаївська обласна друкарня з 25 газет, яки “друкуються” не одна повністю не припиняла свою роботу. Були проблеми з роздрібною торгівлею пресою під час карантину, зменшувався наклад, але випуски відбулись всі. Те саме з газетами Херсону. В Одесі міська газета теж не припиняла роботу.
За дослідженнями ІМІ, яке робилось під час карантину, мас-медіа багато уваги приділяло саме інформуванню про COVID-19. Загалом від 19 до 52% інфоленти складали матеріали про вірус. Це багато, але можна виправдати цікавістю споживача інформації. Непоодинокі приклади, коли до місць захворювання журналісти діставались оперативніше за лікарів. Часто без спеціальних засобів захисту. Поки відомий лише один летальний випадок, та масовий приклад захворювання серед журналістських колективів (на ровенському радіо). Видавцям, мабуть, треба розпочати щотижневе тестування репортерів, як й медичне страхування.
За час карантину більшість колег фіксує навіть побільшання навантаження. Чому? Хотілось ще освітні ресурси опрацювати, багато хто знайшов в собі сили взяти нові та давно заплановані навчальні курси. Звільнилось більше часу од відвідань барів та пабів, а також, від “мітингів” біля кулера чи холодильники. Ми всі вчились працювати в нових умовах.
Цікаво, але професіональна спільнота у більшості не пішла по легкому шляху: вигадування новин, та запуску “качок”. Фейки, та спотворення інформації здебільшого відбулись з боку пропагандистів з Москви. Які “метались” від повного заперечення пандемії, до волань: держи паскуду, яка “розганяє” мережею чутки про вакцину… Слід за кураторами в соцмережах “пакостили” місцеві “павлікіморозови”, розповідаючи плітки про подолання Україною наслідків пандемії. СБУ повідомила про 385 інтернет-агітаторів, які розганяли фейки про коронавірус в українському сегменті глобальної мережі. А також про передачу інформації про 160 осіб через НацПол для складання адмінпротоколів. Всього за час карантину заблоковано 2600 мережевих спільнот.
Ти сотні статей, передач про критичне мислення, які були створені у вітчизняній медіасфері за минулі роки значно допомогли більшості земляків усвідомити важливість дотримання карантину, а саме - соціальної ізоляції. Не відбулось колапсу системи охорони здоров'я. І це, здебільшого доробок українських медіа, як би від них не хотіли звільнитись невігласи. Ти слова, та частотність оголошення, якими попереджували співгромадян українські медіа - виконали свою соціальну роль. Засоби комунікації спрацювали. Тепер черга за суспільством - позбавлятись спрощення.
В.Головченко.
Немає коментарів:
Дописати коментар