пʼятниця, 17 квітня 2020 р.

Малий бізнес - найбільш гнучкий




= Врятуємо бізнес - будемо з медом =
Після кожної кризи швидше за все "вишкрябується" малий бізнес. Так було, скоріш за все так буде й після пандемії covid-19.
- Чому?
Тому що особиста ініціатива, жага реваншу та взагалі підприємницький характер - найбільш активні фактори впливу на результат. Значно ефективніше ніж бонуси до зарплатні топменеджер, чи честолюбство. А коли з твого бізнес-результату годується родина, результат буде 100%, нема шансів відступитись.
Що може робити малий бізнес в кризу?

Шукати "шпарини" ринкових обставин, де присутній попит, але замала пропозиція. Тестувати різні варіанти забезпечення цього "джерела", виробляти унікальні пропозиції. Наприклад, ви маєте приміщення, але не можете його використовувати бо карантинні заходи його "зачинили" як й бізнес. Шукаємо що можна розмістити в ньому на час карантину з тих видів діяльності, які не заборонені. Власник, чи навіть приватний орендар почне шукати варіанти тільки як усвідомить риск. А що буде  робити найманий керівник?
Писати пояснювальні, чи прикази по підприємству, в крайньому разі піде на непопулярні заходи, як то - скорочення персоналу. Самозайнятому підприємцю нема з ким "ділити" риски. Тому застосовують самі чудернацьки дії для подолання кризи. Тим самим виробляється гнучкість яка неможлива в структурованій ієрархічній структурі. Бізнес-досвід знає вже приклади, коли "халепу" доручають "розрулювати" підібраним на аутсорсингу підприємцям. Декільком.
В зоні рисків все більше застосовують малих підприємців, які можуть зробити більш успішний стартап. Це спрацьовує як в торгівлі, так й виробництві та сервісу. На короткому відрізку часу "малюки" майже завжди спрацюють більш креативно та ефективно, бо добре вмотивовані та орієнтуються на ресурси до яких можуть "дотягнутись" (реалістичні).
Найбільш зацікавлені в результатах малого бізнесу зазвичай місцева влада та мешканці, які знаходяться в екологічному ланцюгу бізнесу. Прогресивні муніципалітети, та виконкоми повинні більше залучати малий бізнес до виконання міських тендерів, та підрядів. Гроші залишаться по місту реєстрації, а головне - залучать до економічної активності місцевих. Тому важливо ширше інформувати про бажання отримати виконавців з малого бізнесу. Відосиків мера та постів у Фб - замало. Треба активна постійна комунікація муніципальних чиновників з підприємцями. Та громадяни можуть негайно запропонувати знайомим підприємцям свої можливості.
В.Головченко.
(продовження. начало 16.04)

Немає коментарів:

Дописати коментар