четвер, 16 квітня 2020 р.

Інформації під час кризи не буває забагато

= Врятуємо бізнес - будемо з медом =

Нагадаю скільки разів були вже різні кризи за останні 3 десятиліття. То Союз "впав" разом з Варшавським блоком та Берлінським муром. То приватизація, то інфляція, з банківською кризою. Кожного разу треба було змінювати практику ведення бізнесу. Хвилі економічного буття - цілком реальні. Кризи стають буденним явищем. Навіть карантини відбуваються.
Вітчизняний бізнес зазвичай легко витримує глобальні кризи. А все чому?
Українські підприємці більш адаптивні.
Розглянемо приклади теперішнього лиха.

Сервісні компанії, які вже забезпечували добру чверть місцевих доходів з введенням карантину отримали заборону на "користування" клієнтами. Важко?
Іноді смертельно.
Робимо першу річ - збираємо інформацію як долали схожі обставини в інші часи.
Де?
В літературі.
- Так бібліотеки зачинені!
Є, слава прогресу - електронні в мережі Інтернет. Є - буккросинг, навіть серед підприємців. Почитайте, спитайте, зверніться до консультантів. Тобто перший рецепт який ми завжди використовуємо під час криз - якісніше збираємо інформацію з приводу.
Тому 2-й крок - питаємо наших клієнтів (покупців): як вони хотіли б отримувати нашу послугу? Якщо вони всі скажуть що готові НЕ отримувати, наприклад, сервіс годування... візьміть паузу передумати. Голодують вони. Після нетривалого періоду - знову зробіть пропозицію, тільки ДОДАЙТЕ ще сервісу. Наприклад, якщо ви ресторан - запропонуйте вашу смачну їжу, але з доставлянням. А також, зробіть всім кухарям на своїй кухні тест на коронавірус. Ну щоб довіра до вас зросла.
Класика бізнесу говорить що попит звузиться з настанням кризи, але останнє що треба робити: економити на рекламі та зовнішнім комунікаціям.
Теперішній стан рекламних повідомлень свідчить що ті бізнеси, де "заморожені" великі кошти, продовжують рекламуватись, а більшість "сервісних" бізнесів, де були не такі великі інвестиції, при досить великих відсотках рентабельності, відмовчуються. Гнучкість попиту прямо пропорційна підвищенню рекламних бюджетів.
А якщо немає коштів на рекламу?
Такий стан речей був вже в історії навіть сучасного українського бізнесу. В 1998 році коли в одночасно "впав" ринок в пострадянських державах та Азії, щодня вів перемовини як з рекламодавцями, так й рекламоносіями. Головне завдання було не зупиняти збутові програми. Я особисто брав боргові розписки своїх клієнтів. Більшість яких, були "погашені" опісля в часи поновлених доходів.
Перемовини!
Знаний рецепт сталої бізнес-практики.  Ведіть перемовини з партнерами, клієнтами, посередниками, персоналом. Якщо ви будете вести бізнес - всі будуть у виграші.
Наголошую, бізнес під час криз можна вести. Хто витримає - той продовжить більш успішно практикувати. Криза - це як гартування!
(далі буде)
В.Головченко, 
підприємець з досвідом подолання 4-х криз.

Немає коментарів:

Дописати коментар