середа, 11 вересня 2019 р.

"Пропагандаріум" - щеплення від пропаганди

Завдяки інтерактивній виставці "Пропагандаріум", учасники "Донбас медіа форум 2019", що відбувся 5-6 вересня 2019 року в Харкові, мали нагоду отримали щеплення від кремлівської пропаганди та дізналися, як вберегтися від маніпуляцій.

"Пропагандаріум" - це інсталяція з елементами віртуальної реальності, що демонструє приклади пропаганди: через текст, живопис, аудіо та відео.

Виставку презентують у різних містах України з метою сприяти популяризації медіаграмотності, протидіяти дезінформації та інформаційній агресії. Виставка допомагає покращити навички критичного мислення та вміння відрізняти якісний медіа-контент від маніпулятивних історій та фейків. Співорганізаторка виставки Катерина Богуславська
розповіла:

- Лікарі-фейкологи за допомогою унікального пристрою "кисельовометра" жартома визначають кількість «кисельових» в крові всіх бажаючих взяти участь у проєкті.
Залежно від ступеню враження пропагандою, лікарі призначають фейкогінні, інфодетокс та медіавітаміни, щоб зробити українців "кисельов-free".
Коли йдеться про кремлівську пропаганду, люди одразу згадують хрестоматійні телесюжети про розіп’ятого хлопчика чи про двох рабів.
Але нині маніпуляції стають все більш витонченими та підступними, а, отже, більш небезпечними. Мета проєкту - в доступній та розважальній формі продемонструвати, що медіаграмотність – це така ж важлива навичка, як, наприклад, користування комп’ютером.

Окрім того, учасникам форуму представили «Музей пропаганди» та інтерактивну «Кімнату медіаграмотності».

Журналістка з Чернівців Маріанна Антонюк розповіла:

- Я вперше дізналася про цей проєкт. Пройшла тест на медіаграмотність. Для мене було корисно стати учасницею, бо занурившись у світ віртуальної реальності я ще раз переконалася в тому, що важливо регулярно виробляти стійкість до маніпуляцій.

Журналістка з Миколаєва Катерина Лисюк зазначила:

- Я знаю, що антифейковий "Пропагандаріум" навесні розпочав роботу в Краматорську, влітку - в Одесі. Вважаю, що для жителів Півдня та Сходу України в умовах інформаційної війни по-особливому важливо вміти опиратися дезінформації. А ми журналісти повинні розуміти, що впливаємо на формування довіри аудиторії, яка є найбільш вразливою до різних технологій та методик пропаганди. Саме завдяки таким проєктам як "Пропагандаріум", можна навчити людей критично ставитися до інформації, якою насичений медіапростір. А для журналістів це нагадування про важливість працювати за стандартами, не поширювати свідомо чи несвідомо кремлівські фейки, створювати якісний медіаконтент державною мовою.


Тетяна Бакоцька

Немає коментарів:

Дописати коментар