Консультує начальник Головного територіального управління юстиції у Миколаївській області Роман Возняк
Міністерство освіти і науки України наказом від 10 липня 2019 року № 955 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 12 січня 2016 року N 8», який набув чинності 20.08.2019, оновило Положення про індивідуальну форму здобуття загальної середньої освіти.
Заклади освіти можуть організовувати (повідомивши про це на своїх сайтах або сайтах засновників) здобуття освіти за:
1. Екстернатною формою (екстернат): організовується для осіб, які за станом здоров'я, через проживання за кордоном, на неконтрольованій території або на лінії зіткнення,тощо не можуть відвідувати заняття та пройти оцінювання; прискорено опанували зміст навчальних предметів
одного або декількох класів (рівнів повної загальної середньої освіти); самостійно опанували або бажають опанувати зміст окремих навчальних предметів; засуджені до довічного позбавлення волі.
2. Сімейною (домашньою) формою. Батьки можуть самостійно (або залучивши освітян, в тому числі неформального профілю) організовувати освітній процес з урахуванням здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей і досвіду своїх неповнолітніх дітей. Батьки відповідальні за здобуття освіти дітьми на рівні не нижче стандартів і можуть фіксувати навчальні досягнення у портфоліо.
3. Педагогічний патронаж. Можливий для дітей з малонаселених сіл, хворих дітей - навчання відбувається біля їх лікарняного ліжка; засуджених дітей; дітей-біженців.
Повнолітні школярі або батьки неповнолітніх можуть обирати індивідуальну форму здобуття освіти відповідно до інтересів, здібностей, потреб, мотивації, можливостей і досвіду.
Зарахування на індивідуальне навчання проводиться зазвичай до початку навчального року.
Переведення ж можливе протягом навчального року, але не пізніше ніж за 3 місяці до проведення річного оцінювання чи державної підсумкової атестації. Таке обмеження не застосовується для переведення на педагогічний патронаж.
Осіб, які здобували чи здобувають освіту за кордоном, які проживали чи проживають в Криму та неконтрольованих територіях або в населених пунктів на лінії зіткнення, зараховують (переводять) на екстернат протягом усього календарного року.
Керівник закладу освіти забезпечує реалізацію індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів освіти шляхом розроблення індивідуальних навчальних планів та індивідуальних програм розвитку (для осіб з особливими освітніми потребами), організації та проведення консультацій, надання доступу до бібліотечного фонду, навчальної, наукової, виробничої, культурної, спортивної інфраструктури закладу освіти тощо.
Батьки можуть брати участь у розробленні індивідуального навчального плану та погоджувати його.
Немає коментарів: