середа, 17 липня 2019 р.

Допомога в роботі з інформаційними інвалідами

Інформаційні інваліди холодної війни. Хто це? Радянські люди, яки мешкають сьогодні в незалежній Україні, та яким фантомні жахи "підказують" як жити, та за кого голосувати. Зазвичай це люди поважного віку. Саме вони - "якірний" сегмент цільової аудиторії на яку націлена кремлівська пропаганда. Через 5 років після анексії Криму, та розв'язання війни на сході України, ці громадяни голосують за підказками Москви. Трансляція тем під час збройного конфлікту трохи обмежена, але засобів так багато, що імперська пропаганда продовжує отруювати мізки літніх людей, а вони в свою чергу роблять прогнозований вибір. В Миколаєві, який за радянських часів був "закритим" військово-промисловим містом, де контролювалась суворо громадянська думка, багато мешканців залишаються саме такими інвалідами холодної війни. Не випадково Учбово-методичний центр захисту прав людини (HRTC) в рамках проекту «Правдиве радіо» зібрав активних громадян, насамперед молодь та викладачів, громадських активістів до участі в дводенному тренінгу з  випрацювання методів
"розкодування" людей похилого віку під час парламентських виборів 2019 року в Україні. Це вже 2-й етап проекту зі створення кейсів. Фокусом є медіа-канал, який до вподоби літнім людям - радіо.
Тренери, фасилітатори, та представники фокус-групи - пенсіонери випрацьовували сценарії протидії маніпуляціям, які ще часто-густо трапляються в радіо-ефірі.  Під час виборів їх легше замаскувати під агітаційні матеріали, які цілком законно лунають. Кандидати обіцяють безперервно, свої емоції не відокремлюючі від фактів. Протиотрути у багатьох слухачів поважного віку від маніпуляцій немає. Працюючі в мікрогрупах учасники тренінгу навіть створили прототипи радіо-програм, в яких розбирали фейки, агресивний ейджизм та передвиборчі маніпуляції.
Склад тренерів та консультантів тренінгу дозволив скласти дієві кейси з подолання пропагандистських впливів для журналістів й студентів, які будуть працювати з інформаційними інвалідами. Ще багато роботи попереду. Гібридна зброя, яка складається з викривленої інформації про світ, персони, та події ще "працює" по мізках виборців. Замість об'єднуватись, українці залюбки ховаються по хатах, працювати заради суспільної користі не так модно, як на себе, нав'язувати думки старшим людям дуже  подобається, замість дослухатись прогресивної молоді. Тому головним залишається домашнє завдання робити сучасну журналістику за етичними стандартами та всебічно інформувати співгромадян. Але це явно заважає деяким політтехнологам, які як завжди "бомблять" виборця обіцянками. Хоча після виборів зазвичай пропагандистських медіа каналів позбавляються.
С.Лиманов.

Немає коментарів:

Дописати коментар