Тренери та експерти проекту |
В Миколаєві, де ще 15 років тому почалась муніципальна програма підготовки для ведення бізнесу, останнім часом молоді підприємці зустрічаються не часто. Місяць тому побачив анонс програми "Skills Lab: власна справа" в нашому місті.
Зацікавився. Виявилось що проектна менеджерка Експертної організації Центр «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності» Юлія Болгак, "затягнула" цю програму в Миколаїв. Ось що розповіла Юлія, яка декілька років активно працювала в місцевому громадянському секторі:
- Майже 3 місяці працюю в Експертній організації Центр «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності». Нашою організацією і раніше впроваджувалась дана програма в інших містах. Цього разу було вирішено додати до списку Миколаїв, Черкаси та Кривий Ріг. Для мене подвійна радість від того, що програма є в Миколаєві, адже за довгий час роботи тут я переконана, що таке навчання необхідно молоді, а особливо молодим підприємцям. Цей проект ми реалізовуємо спільно з Фондом ООН у галузі народонаселення, за підтримки Міністерства молоді та спорту, а також з місцевими партнерами - Управління молодіжної політики Миколаївської міської ради. Хочу зазначити, що очікування виправдали себе, бо ми отримали понад 60 заявок, з яких мали можливість відібрати 33 учасники, і вчора побачили 21 презентацію бізнес-проектів - це хороший результат. Наша мета - щоб ці проекті не залишились у стані розробки, а реально втілились в життя. Складно сказати, що не вдалось, адже ті цілі, які поставили - вдалось виконати на 100%, враховуючи досить інтенсивне навчання, результати хороші. До нас звертаються успішні місцеві підприємці, які готові підтримати своїх молодих колег - я вважаю це чудово і поважаю таких відкритих та небайдужих людей.
З понад 20 проектів, тільки 1 скеровано на послуги реальному бізнесу - логістика, всі планують В2С.
8 стартапів - освітні з різними видозмінами від бізнес-школи для дітей, до навчання етикету всіх, хто потребує цього.
Майже всі скеровані на послуги. Чому? Якість сьогоднішніх незадовільна. Ну яка може бути якість послуг, наприклад інвалідам в місті, коли аж 1 (одна) організація надає їх. Ну а центри розвитку дітей відкрити в кожному з районів міста, але молоді мами незадоволені якістю, чи персоналом існуючих. Дивує, що на захисті проектів майбутніх підприємців не було нікого з виконавчої влади міста. Невже все ОК з надавачами послуг в місті?! А з кадрами? Рябенко з молодіжного департаменту міськради на початку заходу привітав учасників, проінформував що гроші на підтримку молодіжного бізнесу депутати не виділяють. І пішов. А між тим, декілька практикуючих підприємців Миколаєва, які побудували та управляють багатомільйонними бізнесами, уважно вислухали всі презентації та залишались на заході до самого кінця.
Може це був дієвий бізнес-рецепт, яким досвідчені поділились з молоддю: бізнес потребує від свого автора бути залученим весь час!
Ну а "насиченість" освітніх проектів після експрес курсів бізнес-практики можуть свідчити про те що починаючим підприємцям дійсно ще треба продовжувати вчитись. А ще, сміливіше розпочинати власну справу.
Але побачив в стартапах я системну помилку, про яку не можу не згадати. Майже всі, ігнорують налагодження комунікацій. Навіть проект краудфантігового майданчика не бачить масс-медіа серед партнерів! Що вже говорити про центр естетичного виховання, якому б меблі купити та аренду приміщення сплатити. Ілюзія що комунікації можна соцмережами вибудувати вкоренилась не тільки молодих підприємцях. Реалії будуть дуже болючими, якщо не планувати рекламу й зв'язки з громадськістю! Бізнес, який не має бюджета на комунікаційні заходи, майже немає шансів. Се ля ві!
В. Головченко, підприємець з 25 річним стажем.
Немає коментарів:
Дописати коментар