вівторок, 18 червня 2019 р.

Cучасні бізнес-моделі. Які вони?

Все більше місцевих бізнесів обирають сучасні комунікативні моделі ведення справ. Це коли важливіше не виробити, а проінформувати ринок, та його суб'єктів. Товар, чи послуги в тебе може насправді й не бути, але ти побачив/відчув попит... та "погнав" його вгамовувати.

Ще 10 років тому на вітчизняному ринку такого не було. Така поведінка була притаманна середовищу перших вітчизняних підприємців наприкінці 80-х, коли відновлювали рух кооператорів. Але тоді авантюризм був найбільшим мотиватором. Потім всіх нестандартних з ринку прибрали, де конкуренти, де "санітари" з прокуратури та податкової. Згодом на ринку стало обмаль грошей (привіт політиці НБУ в останні 5 років). Ну й народилось ціле покоління підприємців у яких не було секретарки з стаціонарним телефоном та друкарською машинкою.



Високі технології, та поширення цифрових комп'ютерних мереж дає більше шансів для підприємливого, ніж зв'язки чи стартовий капітал.

Основна місцева бізнес-модель: торгово-посередницька відчуває важки "нокаути" з різних боків. По-перше, подорожчали (суттєво) транспортні послуги. Дуже швидко приймаються рішення по закупках, а чекати постачання ... важко. Гроші роблять % щогодини.

Логістику вчать вже в багатьох вишах, а ще більше набувають досвіду практикуючи. Глибину товарних запасів скорочують найперше, відколи починають настроювати в бізнесі управлінський облік.

Маємо підвищення рівня бізнес-освіти, та культури. Факт. Тому й бізнес-моделі стають диверсифіковані. Наприклад, в Одесі одна з компаній диспетчерів таксі домовилась з 10 найбільш популярними ресторанами (мережами) почала активно просувати на ринку послугу доставляння їжі. І це не банальні роли чи піци, майже страви "високої" кухні. Мабуть, заказів на послуги таксі поменшало?! А може як раз дзвінки на відомий телефон диспетчера таксі від клієнтів, но в очікувані смачної їжі, коли вже дома, чи ще на роботі, наштовхнули на нову послугу.

Інший приклад. Розміщення об'яв з фотографіями вживаної одежі на майданчиках приватних оголошень. Сьогодні в мережі тисячі пропозицій розміщені від найманих працівників, продавців, вантажників, чи офісних співробітників компаній імпортерів секонд-хенду. Одяг, (та інші речі) які вони ніби продають в інтернеті, ніколи їм не належав(!) Вони лише виступили в якості фотомоделей, та агентів з продажу, ну можуть ще кур'єром попрацювати - віднести на Нову пошту.

Але всі більше бізнес-моделей з'являється на базі знань і цей феномен зовсім не досліджено. Всі стверджують що в українських університетах (школах) нічому не вчать, але якщо перерахувати скільки виробляється доданої вартості мізками, це буде значно більше ніж м'язовою енергією. Аутсорсинг IT - на поверхні. Про доробки цієї галузі трохи є інформації. Значно менше про хімічно-біологічні послуги виробникам вітчизняної сільгосппродукції.

Один хлопчина, чи дівчина з ноутбуком, під'єднаним до комп'ютерної мережі здатен підняти ефективність вирощення рослини чи птиці (риби) в сотні разів. Висновок: фермер продаси врожай й отримає більше зиску як замовить в такого хіміка, чи біолога послуги.

А ви кажете треба будувати нові офісні центри й здавати в оренду! На цьому ринку теж згенеровано нову бізнес-модель, коли блокчейном розраховуються (кріпторозписки) за орендні та інші послуги з володарями великих бізнес-центрів.

А оренда з фахівцями медобладнання для багатьох незаможних органів місцевого самоврядування - єдиний вихід, коли в лікарні, або ФАПи - тільки канапка й стіни...

Хто б ще розвинув ринок хедхантингу? А то завтра слюсарів знайомих будемо зустрічати тільки в Варшаві та Парижі...

Бізнес-моделі які стали з'являться на ринку свідчать що вітчизняний бізнес (малий в першу чергу) не розбещений вільними ресурсами все вдається до креативу, генерації нових нестандартних рішень. Так магазини на вулицях зачиняються, але в мережі торгують всім: від нирок (донорських) до ґудзиків та креслень ракет. Майже всі процеси можна виробляти та проводити за допомогою смартфону. Це ще одна з корисних навичок, якою опанувати майже всі вітчизняні підприємці. Так що декларація нового президента про державу в смартфоні нас точно не лякає. Більш нервово себе почувають керівники по різних інспекціях та адміністраціях, які звикли що до них в кабінети йдуть прохачі...
В'ячеслав Головченко. 

Немає коментарів:

Дописати коментар