Зібрались поважні юристи з судівської системи, та поза, й найчастіша оцінка яка лунала - імітація. Більше застосовували тільки слово "комунікація", як головне надбання реформи. Суди розпочали системні комунікації з громадами та професійною спільнотою. З'явились прес-служби в усіх судах і це - однозначно позитивний крок.
А ще, судівська влада позбавилась політичного тиску
законодавця. Суддівське самоврядування починає самостійно розв'язувати кадрові питання. Що ми чуємо?
З 2600 суддів які пройшли атестування, за професійною непридатністю та недоброчесністю було звільнено менше 1%! Думка ГРД(громадської ради доброчесності) зовсім ігнорується. Кадри - головний провал реформ. З цим всі погоджуються, але замість привести до суду нові, ВККС фактично припинила конкурсний добір. А між тим, в деяких судах голови ще часів Януковича.
Фахівці кажуть що тільки судова реформа, це замало, треба виробляти нову правову політику в державі. Змінювати адвокатуру, прокуратуру й виконання покарань. А хто це має робити? Здається - мін'юст з комітетами ВРУ, але ці високоповажні пани не можуть розібратись з першістю. Як завжди долучається АП (адміністрація президента - патронажна служба голови держави) В новій вистачає юристів, а от же реформа подовжиться. Але чітких цілей й термінів поки не звучить. Це розхолоджує навіть громадський сектор, який на собі "витягнув" багато за ці 3 роки.
А між тим, поки не діє справедливий суд, інвестор не відчуває своєї захищеності. Питання надходження якісних, "чистих" капіталів в Україну цілком залежить від якості суддівської влади. Ось чому посольства Швеції, США щорічно допомагають фінансами та методично проводити реформи українських суддів. Бо захищеність інвесторів - умова №1 співпраці. Коли це усвідомлять українські політики? Не приватизація "мантії", а служіння закону - запорука успіху.
С.Лиманов.
Немає коментарів: