Дрик Наталія з Української Блокчейн асоціації наголосила що важливо змінювати модель відносин між бізнесом та чиновником. Не обирати шлях півзаходів, а формувати політику.
Бізнес по всьому світі вже "перехворів" на криптовалюти та акції й застосовує блокчейн технологію як розподілену базу даних, інформацію яку не можна "стерти", а ще важче підробити. Запис про трансакцію з одним контейнером, наприклад в порту Сінгапура, буде розміщено в декількох (десятках) місцях на планеті, які можна буде наскрізно перевірити.
Для інвесторів в реальний сектор економіки цифровий "слід" бізнесу, який приймає інвестиції, своєрідний страховий поліс.
Так судновласник А.Варваренко помітив що досі немає єдиної бази суден, тому вантажовідправник має довіряти своєму агенту, але... Перевірити - його право, як й всіх учасників транспортного ланцюга.Представниця глобального контейнерного оператора Maersk Ukraine зробила яскраву презентацію блокчейн платформи TradeLens, яку вже розробили й відтестували разом IBM+Maersk. Нажаль, без українських портів, митниці й операторів, але в Стамбулі митниці вже рік всі контейнери "проводить" саме в цій оболонці без паперів. Ідей глобальних гравців залучити до цієї форми обслуговування клієнтів всіх. Нагадаю, зараз 80% всіх товарів на світовому ринку транспортуються морем. З них 25% - в морських контейнерах, яких до 1951 року не було. Період тестування платформи дав можливість "перевірити" всі можливі сценарії блокчейн обслуговування. Шпарин для шахраїв - все менше. Інформаційні системи давно вже супроводжують весь транспорт, роблячи його прозорим.
Декілька місцевих представників транспортно-логістичних компаній на форумі захвилювались, що глобальні гравці їх "зжеруть", якщо не будуть працювати з блокчейн. Мені це нагадало побоювання биндюжника Менделя з "одеських оповідань" сторічної давнини. Бричку на конях змінив автомобіль. В порту замість людських спин вантажі переносять крани.
Блокчейн це інформаційні записи (блоки) про ті чи інші події в даному випадку, про вантаж. Де він, як його обробили, куди завантажили, де судно перебуває, чи трак - везе. Коли доступ до інформації стає автоматичним, це пришвидшує бізнес. Чого ще бажати?!
В.Головченко.
Немає коментарів: