Саме в Миколаєві було розпочались інформаційні спецоперації проти незалежності Украіни. Ще 2012 році. Фахівці з медіа-освіти вказували на загрози. Але суспільство тоді ще знаходилось в полоні "братських" образів, які 20 років насаджували різні канали телебачення. Завіса пропагандиського туману стала спадать у 2014-м.
Зараз, напередодні 2-го тура президентських виборів доречним виявився тренінг "Кібербезпека особиста та редакційна: реальність загроз та практика захисту. Неочевидні впливи дезінформації на формування порядку денного. Особливості виборчого періоду". Фахівці Українського кризового медіа-центру, разом з естонськіми колегами допомогли молодим
репортерам та досвідченим редакторам з міст й містечок області розрізняти наративи Росії за допомогою яких триває системна термінація української держави. Невміння пересічних громадян критично оцінювати "токсичну" інформацію, не дає право вітчизняним журналістам нехтувати класичними стандартами. Особливо під час виборчої кампанії поширилась апеляція до емоцій, що є маніпуляційною технологією N1. Багато співгромадян "добровільно" обмежили споживання інформаціі від засобів масової комунікації. Інтернет з соцмережами стали єдиними для них джерелами інформування. А там - суцільна травля кандидата від влади, фейкі та "качки". Триває надалі конструювання ніби реальності, яка більш схожа на аватар.
Що робити журналістам, редакторам? Якими інструментами користуватись щоб інформацію перевіряти, вчились земляки разом з головою правління Громадянської мережі ОПОРА Ольгою Айвазовською на прикладах тільки відбувшихся виборів президента.
"Кремлівський стандарт" замість журналістського і тренд насильства в медіа стрічці мають й надалі зникати в українських газетах, радіо/телебаченні, сайтах та каналах. Робити це легко, якщо сповідується етика та стандарти класичної журналістики. Все інше - від лукавого!
Ну а ще вчились захищати себе й редакціі від загроз кіберзлочинності. Без кіберБеркута...
С.Лиманов.
Немає коментарів: