субота, 16 травня 2020 р.

Де брати кадри?

Це запитання одно з найболючіших, коли ви починаєте бізнес. Таким воно залишається після 2, чи 20 років за цією справою. Не тому що всі люди непутящі. Просто саме тих людей, яких вимагає ваш бізнес весь час й не вистачає. 
Раніше, ми згадували про однокласників. Потім, бачив не раз як запрошували на роботу до бізнесу батьків дітей, з якими бавилась на майданчику ваша дитина. Потім, були найліпші кадри з конкурентної фірми. А ще, знаходять персонал на різних курсах, та тренінгах. Дуже рідко зі служби зайнятості (державної) приходять люди, яких бажаєш залишити працювати у бізнесі. Невичерпний ресурс - рідня. Майже не беруть незнайомих тільки після вишу (перша робота).
Знаю десяток гарних HR- менеджерів по Україні, але не бачу що склався в державі інститут роботи з підбору та вдосконалення кадрів. Особливо, для малого та середнього бізнесу кадровий добір - супер важка операція. Бачив не раз, як власники фірм доручали своїм секретаркам, або першим ліпшим менеджерам "закривати вакансії". А ті наосліп витягали зі стосу резюме кандидатів перший папірець - той й ставав менеджером! На жаль такі приклади непоодинокі.
А чому таке ставлення до роботи з кадрами? Як непостійний процес та не дуже складний. Знаю, що в деяких приватних компаніях HRи займаються всім, іноді зв'язками з медіа, чи рекламою, а також - "профсоюзи" підміняють. А потім ми невдоволені результатами?!
Кадри - вирішують все. Це гасло ніби не стосується вітчизняного бізнесу. Вкрай безвідповідально, та не системно триває робота з підбору кадрів. Я вже не говорю про "вирощування". Всі хочуть супермена, чи вумен, які зможуть все, та виконають найважчі завдання. Знайомо?
Мені здається, що таке відношення до найголовнішого з ресурсів, на який безпосередньо має вплив власник, саме від інфантильності, або емоційної незрілості.
Тут, мабуть, класичні менеджери з кадрів (HR), потирають руки:
- А що ми(я) говорили, softskills треба розвивати у персоналу!..
Так. Але як, в умовах малого колективу, коли треба й завдання вирішувати, й продажі робити, ще займатись кадрами?
Так 25 років залишається найпопулярнішою кадровою практикою - "переманювання" в конкурентів.  Якщо я помиляюсь - зауважте.
Взагалі, вітчизняній бізнес-практиці не вистачає сміливого розбору "факапів". Бізнес-журналістика все більше про досягнення, а коли ж про "бока", які ми робимо щотижня?
Залишається те питання: де брати кадри?
Тепер все більше на нього відповідають: в соцмережах. Сподіваюсь, це тому, що такий добір кадрів зовсім не вимагає платні. Так може й проблема з кадрами тому в  вітчизняному бізнесі, що не звикли ми цю послугу оплачувати?!   
В.Головченко.

Немає коментарів:

Дописати коментар