туристичного збору. Мерії здається - мало. Туристичні бізнеси гадають - достатньо? Нащо той місцевий податок, якщо він не допомагає туристу?
Служби міськради кажуть на поліпшення... Чого? Конкретні цілі податку на туриста не зрозумілі. Адмініструється він місцевим ТІЦ (туристичний інформаційний центр), який ніби консалтинг повинен робити. Але! З'явились списки "згодних" та не дуже туроператорів, які складали саме з урахуванням виконання тур-збору. Навіть під час обговорення цього питання на одній з панелей виникла сварка. Чому готелі повинні його сплачувати, а полулегальні хостели - ні?! Був озвучений цікавий досвід Берліну, де туристичний збір цільово відраховується на потреби місцевих театрів. Це на думку багатьох зібравшихся було б доцільно й в Одесі зробити. Особливо з урахуванням того скільки років ремонтується тільки фасад українського театру.
Друга контраверсійна тема яка "відкрила" жваву дискусію була логістична інформація. Туристу важливо отримати багато різної інформації з перших кроків на пероні вокзалу. Але й далі не менш важливо - супроводжувати гостя. В Одесі зазвичай "ненав'язливо" сервіс розпочинають "дикі" таксисти, які можуть повести туриста за 5 кварталів за всі його гроші. Що і як робити з розміщенням інформації спробували поговорити на панелі "Туризм для всіх - світові практики та рішення", але підготовка спікерів була не вища за знання залу. То й поговорили просто "за Одесу": як відбувається блукання й страждання гостя влітку. Що є, то є!
Більш злагоджено пройшла панель про гастро туризм. Слухачам було важливо отримати інформацію де на яких фермах, чи вінарнях радо зустрічають, та ще й у шлунку після не болить.
Розповіді про подієвий туризм залишив запитання: так є сенс в цьому? Чи достатньо мапи та вказівки "море" сьогодні для туриста?! І хоча серед учасників було досхочу членів громадських об'єднань туроператорів, не вдалося почути такого собі адвоката вітчизняного туриста. В повітрі домінувала думка: нікуди він (турист) від нас не дінеться! Значно важче "заманити" гостей в інши куточки Одещини. Навіть легендарні Шабо й Вілково не викликають бажання гостей кидати відвойований клаптик пляжу й чергу ввечері в супермаркеті.
Дивно, але чому в програмі форуму не знайшлось місце "культурним магнітам"? То може туристу в Одесі нічого окрім моря й сонця не потрібно? Дестинаціі за межами міста мільйонника в першу чергу розраховують на мешканців обласного центру, й практично не очікують туристів з інших країв України. Чому так?
Багато запитань залишив форум. Може це й добре. Люди побачили що в їх галузі ще є над чим працювати. А ще й інфраструктура м'яко кажучи: "не ахті яка!" Вразив виступ італійського менеджера готелю де проходив Форум. Саме те, як він звертався до публіки в залі. Такої емпатії не завжди побачиш від рядового персоналу в вітчизняних містах розміщення туристів, не говорячи вже про топ-менеджерів. Так що для студентів, які навчаються туризму й були присутні на форумі, був дуже влучний майстер-клас.
Взагалі подія відобразила 2 існуючи в нас моделі: пострадянську (це ж ім треба), і європейську: вони потребують сервіса, а ми його надамо! Саме це було яскраво представлено на кримських туристичних ярмарках, навіть у лютому 2014 року, де автор брав участь. Ні хочу наврочити, але в ідеологічних робітників (вчорашніх) погано виходить туризмом займатись, но вони чітко забезпечили поселення "зелених чоловічків" під час "руської весни". А сьогодні, коли майже всі новостворені ОТГ включили до своїх планів розвитку "туризм", постає просте запитання: ви готові терпіти туристів? Банальна забудова під майбутніх гостей, як трапилось в Одесі вже не повториться наприклад в Подольску чи Сараті. Тож треба спочатку підготувати локальні туристичні продукти, а потім їх хутко просувати. Кейс з провалу продажів суто одеського торту "Фонтан", який був яскраво з сваркою розігран на Форумі, засвідчив що будь яку ідею можна змарнувати, якщо недокомунікувати. Що на жаль трапляється у кожній другій спробі.
В.Головченко.
Немає коментарів:
Дописати коментар