Громадянська мережа ОПОРА проаналізувала представленість потенційних кандидатів на зовнішній рекламі у Миколаєві. Так, 18% білбордів та сіті-лайтів містять зображення Петра Порошенка й політичної партії «БПП «Солідарність», 14% − зображення Андрія Садового – лідера партії «Об'єднання «Самопоміч», 12% зовнішньої реклами в місті використовує Юлія Тимошенко – потенційний кандидат від ВО «Батьківщина», 11% зовнішньої реклами займає Сергій Тарута та партія «Основа», по 8,5% − Вадим Новінський від «Опозиційного блоку» та Арсеній Яценюк , який представляє «Народний фронт». Окрім того, 7% від загальної кількості білбордів містять політичну рекламу Олександра Вілкула («Опозиційний блок») і Євгенія Мураєва (партія «За життя»).
Найменш активно зовнішню рекламу в Миколаєві використовують такі кандидати: Віталій Скоцик (4% від загальної кількості білбордів і сіті-лайтів), Ілля Ківа, Анатолій Гриценко, Олег Ляшко – по 2,5%. Ще 2,5% носіїв зовнішньої реклами містять згадку про «Слугу народу», що, з одного боку є промоцією серіалу, а з іншого – може натякати на потенційну участь шоумена Володимира Зеленського у виборчих перегонах.
Зважаючи на широке представлення потенційних кандидатів, ОПОРА поцікавилась, скільки коштує орендувати в Миколаєві носій зовнішньої реклами. Наприклад, вартість оренди одного білборда – від 1800 до 5500 грн на місяць (в залежності від місця розташування, сторони, на якій розміщене зображення, наявності освітлення). Оренда сіті-лайту коштує в середньому 1850 грн на місяць. Разом із тим на вулиці Генерала Карпенко є білборди, вартість місячної оренди яких становить майже 12 тис. грн.
Як зазначає координатор громадського спостереження ОПОРИ за виборами в Миколаївській області Дмитро Баштовий, оскільки офіційно виборча кампанія розпочнеться лише 31 грудня цього року, то такі прояви дочасної агітації не підпадають під виборче законодавство. «Та варто зазначити, що у виборчий період відповідно до ст. 58 ЗУ «Про вибори Президента України» розповсюджувачі зовнішньої реклами повинні забезпечити рівні доступ та умови для кандидатів, коли надають рекламні засоби для розміщення агітаційних матеріалів. Тож важливо, аби юридичні чи фізичні особи, які володіють носіями зовнішньої реклами були готові будь-кому з кандидатів, хто до них звернеться під час виборчого процесу за однаковою ціною надати площі для розміщення політичної реклами», – наголосив він.
Дмитро Баштовий,
координатор громадського спостереження ОПОРИ за виборами в Миколаївській області
Немає коментарів:
Дописати коментар