субота, 27 жовтня 2018 р.

Херсон очима туристів: результати дослідження



48% об’єктів Херсона визивають у туристів тривогу, занепокоєння або негативне відчуття, і лише 33% об’єктів приємно вражають. Такі результати проведеного мапування міста Херсона у вересні цього року.

В рамках Фестивалю Активних громадян, що проводився
Фондом "Об’єднання" та Британською Радою в Україні, близько ста гостів з різних областей України відвідали Херсон. Всі учасники прийняли участь у мапуванні міста: "Херсон – очима туристів".
Впродовж двох годин, гості, більшість з яких вперше відвідали Херсон, досліджували центр та історичну частину міста.

Юрій Антощук презентує спеціальну анкету
"Я розробив спеціальну онлайн анкету, яка дозволяла учасникам з мобільних телефонів давати суб’єктивну оцінку будь-яким об’єктам міста, прикріпляти фотографії об’єктів, а також відмічати своє ставлення до них. Всі ці данні одразу завантажувалися та відмічалися на онлайн мапі, - говорить Юрій Антощук, голова Фонду "Об’єднання". – Центр Європейської інформації допоміг нам розробити невеличкі маршрути по місту, які містять важливі та цікаві, з точки зору туризму, об’єкти, і які частіше за все приїжджі гості міста самостійно відвідують, прогулюючись по місту".
Всі дані можна побачити у геопросторовому вигляді, та завдяки багаторівневому фільтру, виокремити "необхідну" для аналізу інформацію.

Об’єкти, які приємно вразили гостів, чи визивають емоцію радості:




Об’єкти, які визивають негативне відчуття, або гості біля них відчувають тривогу чи занепокоєння:



44% об’єктів, які відмітили учасники дослідження, мають поганий або занедбаний зовнішній стан, 25% об’єктів мають добрий стан, 18% - відмінний, на думку гостів.
Аналіз даних показує, що саме ті об’єкти, стан яких був помічений як «поганий або занедбаний», пробуджують в учасників дослідження «негативне відчуття» та «відчуття тривоги та занепокоєння». Серед таких об’єктів найбільше: будинки/будівлі, парк/сквер, споруди.

Серед 31 адмін будівель, які зустрілись учасникам на їх дорозі, лише 3 мають пандуси за стандартом.



Завдяки дослідженню ми можемо побачити ті місця, які визивають відчуття радості окремо в жінок, і окремо в чоловіків.

Об'єкти, що визивали позитивні емоції у жінок:



Об'єкти, що визивали позитивні емоції у чоловіків:


Мапування проводилося 15 групами, в кожній з яких були як чоловіки, так і жінки. Цікаво побачити, що ті об'єкти, які визивають негативні відчуття у жінок, не сприймаються негативно чоловіками.

"Емоційно негативні" об'єкти з точки зору жінок:



"Емоційно негативні" об'єкти з точки зору чоловіків:


Ми можемо побачити також відчуття у віковому розрізі гостів.


Туристи відмітили на мапі 9 місць стихійного сміття, 49 помічених об'єктів повністю або частково замальовані графіті, більшість з яких визивають негативні відчуття. Якщо говорити про графіті, то дуже багато гостів після мапування коментували, що у Херсоні багато графіті, при чому, самі херсонці, майже не звертають на це увагу, і не помічають їх.

Лише біля половини об'єктів де знаходяться магазини, готелі, кафе, ресторани, адмін.будівлі тощо (громадські об'єкти з великою кількістю відвідувачів) є урни, і не більше 20% мають хоча б якийсь пандус (лише 7% за стандартом). Навколо 10% об'єктів туристи помітили сміття, трохи більше 3% об'єктів мають велостоянки.

Ще більше цікавої інформації можна отримати самостійно, застосовуючи багаторівневий фільтр за цим посиланням.

Подібне дослідження за технологією community mapping проводилося вперше у Херсоні. Отримані данні можна використовувати для формування проектів та програм розвитку туристичної привабливості міста, наприклад, як рекомендація, через посилення позитивних об'єктів та вирішення існуючих проблем. Технологію community mapping можна також застосувати для проведення дослідження серед мешканців міста, доповнивши ці данні, або створивши окрему аналітичну базу.

Під час дослідження ми, безумовно, побачили певні недоліки в самій анкеті, а також бачимо яким чином можна зробити його ще ефективнішим та інформативним. Ми наповнили базу даних наразі кількісними показниками, але є потреба і в якісних показниках. Якщо буде бажання з боку влади та громади долучитись до процесу дослідження, ми відкриті до співпраці, і готові сприяти у проведенні дослідження за партисипативною технологією community mapping.
Ю.Антощук.


Немає коментарів: