Після Одеси будуть Мелітополь, Хмельницький, Дніпро й інші міста України. Повсякчас додаються нові міста, які мають бажання прийняти виставку в себе.
Роботу над представленими проектами студенти розпочали в революційний час під керівництвом професора Віталія Шості. Викладач запропонував своїм випускникам тему Майдану для дипломних проектів, попри те, що вже півроку кожен студент мав затверджену персональну тему. Виставка “МАЙДАН: ПРОСТІР ТВОРЧОСТІ” – це 74 проекти, а також інші твори студентів НАОМА.
"Тепер розумію, що революція проявляється не тільки в політичних подіях, а й у кожній людині. Зміна теми була порушенням усіх правил, прийнятих у всіх навчальних структурах. Я запропонував студентам облишити попередні теми й випробувати в дипломних та курсових творах не застосовувану досі методичну концепцію: ідея єдина на сприйняття та розроблення кожного студента – Революція Гідності. Ретельно досліджувалося все, пов’язане з Майданом. Зображення на стінах, на склі вітрин, на оборонних обладунках, іржавій блясі, брезенті наметів, шматках паперу… а ще вирізані, викувані, зварені, склепані, зшиті, збиті об’єкти. Найприкметніша особливість Майдану “Революції Гідності” – потужний викид масової творчої енергії”, – розповідає професор Віталій Шостя, засновник і керівник навчально-творчої майстерні графічного дизайну НАОМА.
“Показово, що виставки, які розповідають про Революцію Гідності, стали можливим, актуальними й успішними в тих країнах, які виборювали свою свободу та дбають за свою історичну пам’ять. Такі експозиції стають потужними засобами протистояння пропагандистським кампаніям і міфам, спрямованим проти української держави, доносячи правду про висвітлювані події за допомогою артефактів, мистецьких творів, документів та усних історій. Від самого початку протестів Майдан спалахнув потужною креативною енергією. Революційне мистецтво розповідало в дохідливій та переважно невербальній формі про не надто зрозумілі для більшості світової спільноти події в Україні, набуваючи при цьому різних форм і змісту”, – переконаний Ігор Пошивайло, генеральний директор Національного музею Революції Гідності.
На виставці представлено:
“Карби Майдану” – експериментальний артбук із металу, побудований на “рубаних” ритмах різноформатних сторінок. За концепцією авторки Віри Риліної, цей проект поєднує та синтезує тактильні характеристики міці й ваги слова з металом.
“Автограф Майдану” – серія акцидентних абеток, де авторка Ольга Кисельова використовує прототипи шрифтів, застосовуваних майданівцями в різний спосіб і на різному матеріалі.
“Апостоли гідності. Відважний щит України” – серія з 12 плакатів від Марини Шевчук, авторки масштабної фотосесії об’єктів Майдану. Вона поєднує, вишиковує стрій щитів – уособлення захисників Майдану поряд зі священними гаслами-посланнями, які були сенсом життя героїчних оборонців.
“Це – медіавійна” – серія композиційно досконалих і тонально агресивних плакатів Марини Лукашенко. Авторка викриває цинічну політику Росії у використанні інформаційної зброї, яка деформує свідомість населення передусім країни-окупанта.
Календарі та плакати на тему Майдану, присвячені російській інформаційній і військовій агресії.
ОРГАНІЗАТОРИ ТА ПАРТНЕРИ: Національний меморіальний комплекс Героїв Небесної Сотні – Музей Революції Гідності, майстерня графічного дизайну НАОМА професора Віталія Шості, Український інститут національної пам’яті, Одеський літературний музей, Управління культури, національностей, релігій та охорони об'єктів культурної спадщини Одеської обласної державної адміністрації
ЕКСПОЗИЦІЯ ДІЄ: з 15 серпня до 07 вересня
Немає коментарів: