У фокус-группах дослідження були навіть менеджери ОПЗ (одеського припортового заводу) - найбільшого з проміслових об'єктів Одеської області які чекає приватизація. Але тепер вона буде проходити з залученням незалежного інвестиційного посередника. Це – завдання цього етапу приватизації. Але виконувати його не одеської громадськості.
Громадяни гадають що: приватна власність – більша зарплатня, "приватник" – більш ефективний власник. Але для підпри'ємства хімічної індустрії великим ризиком залишається бюрократичний тиск різних перевіряючих, а також - сировинні ризики (газ).
Серед стереотипів: "підніме ціни новий виробник, не буде зацікавлен в розвитку, залишається вірогідність закриття".
ОПЗ – втрачає свою цінність, затягування не вигідно вже навіть колективу. Співробітникам бажано працююче підприємство, та не розділене на бізнес-одиниці (маловерогідно).
По великим обєктах типу ОПЗ тепер за новим законом – радник рекомендує стартову ціну, а від ангажованного оцінщика вона з'являється.
Що держава має робити: зберегати вплив, гадають сьогоднішні працівники, та очікують компенсації.
Що держава має робити: зберегати вплив, гадають сьогоднішні працівники, та очікують компенсації.
Надзавдання – «брудні гроші» не допустити до купівлі об'єктів приватизації, та довести що вони «пухнасті» та не з РФ.
Далі було додано декілька практичних рекомендацій:
1- Реалістичний план приватизації (2-3-5 обєктів) без системних рисків
2- На ринках – нормальна законодавча база та правила гри.
3 - Спрос з боку міжнародних покупців
Надзавдання першого етапу: залучення якісних інвестиціних радників, провести дю-діліжанс.
Менеджмент саме держпідприємств має бути зацікавленим у продажі. Може їх матеріально зацікавити? Не було в кого спитати. Ті "чергові" представники "громадськості Одеси", які завітали, були більш налаштовані "розібрати" невдалу приватизацію яка вже була!.. Досвід ЧМП - "стучить в сердця" місцевих.
Далі було додано декілька практичних рекомендацій:
1- Реалістичний план приватизації (2-3-5 обєктів) без системних рисків
2- На ринках – нормальна законодавча база та правила гри.
3 - Спрос з боку міжнародних покупців
Надзавдання першого етапу: залучення якісних інвестиціних радників, провести дю-діліжанс.
Менеджмент саме держпідприємств має бути зацікавленим у продажі. Може їх матеріально зацікавити? Не було в кого спитати. Ті "чергові" представники "громадськості Одеси", які завітали, були більш налаштовані "розібрати" невдалу приватизацію яка вже була!.. Досвід ЧМП - "стучить в сердця" місцевих.
С.Лиманов.
Немає коментарів: