Малотонажний флот на жаргоні моря часто звуть "тюлькин", маючі на увазі що філюги та шаланди - ловлять рибу. Але так було. Зараз риби в лімані навіть немає, там де раніше її руками ловили.
Направити розмову в русло конструктиву спробував В.Вєтров, представник громради при Держрегуляторній службі, розповівши про свій особистий досвід володаря моторної яхти, який він за 5 років отримав. Більше проблем, ніж задоволення.
Місту, яке з 3-х сторін оточено водою немає діла до малих судов. Ніби. Сервісу скоріше немає! Тобто це ринковий шанс. Миколаївські верфі вміють будувати й малий тонаж судов, який дуже затребуваний хоча б для прогулок по воді.
Гарно що організатори запросили знаного експерта в кластерізації - декана Київської бізнес-школи Михайла Крикунова. Він під час годинної лекції розповів про модель регіонального отраслевого кластера. Також трохи про "проблеми" Львівського та Харківськіх IT-кластерів, які були більш сконцентровані на вирішенні різних соціальних питань, а також захопились навчанням персоналу. А кластер - це для жорсткого бізнесу, а не для іновацій. Але бізнеса в нас якраз по берегах для малого флоту немає. Правда міський голова, який був на початку, видав розпорядження про створення робочої групи з написання концепції розвитку цього кластеру. Ну ви розумієте, як ми ще далеко від бізнес-процесів?
Окрім всього кластерна культура вимагає від всіх участників повної довіри та бажання робити отраслеву колаборацію. Але з цим в нашому місті - дефіціт. І мені здається, що він народився в аудиторіях системного вишу - НУК (екс-НКИ). Мати в кластері університет, це рідкість навіть в США, бо академічні установи перед усім працюють на майбутне. А кластер - форма відкритой бізнес-платформи для перемоги в ринкових змаганнях. Ну а для міст - засіб "утримати" бізнес від втечі у більш сприятлеві гавані. Спільний маркетинг - найперше завдання будь якого кластеру. А де ви бачили, чи чули про маркетинг від миколаївськіх корабелів, чи викладачів НУК? Скрута серед корабелів тому й сталась, що маркетингу ніякого не було останні 25 років. Не почули ми й на круглому столі конструктивних пропозицій з цього приводу. Наздогнати з відродження "тюлькиного флоту"? Сумнівно!
Але може я помиляюсь? А організація круглого столу була бездоганна. Й ще раз довела потребу у нетворкінгу. Ну і продемонструвала дефіціт ринкових ідей, та гравців, які хотіли б сервіс робити для судовласників малого тонажу. Кажуть, іх в місті від 70 до 200, дивлячись як рахувати клас судов. І це важка й брудна робота, та ще інфраструктури бракує... А в першу чергу людей, які б вміли, чи бажали не 1-2 яхти утримувати у відомчому яхт-клубі, а 150-300 у комерційній марині.
Без стратегічного маркетингу побудувати навіть такий "малий" кластер не вийде.
В.Головченко.
Немає коментарів: