Транспортна сфера в Україні є одною з найбільш корумпованих, бо у цій сфері достатньо велика частка «готівки». Лише за приблизними підрахунками експертів обсяги витрат з місцевих бюджетів на транспортну сферу 22 обласних центрів перевищують – 33 млн. евро.
Перевізники, за мовчазної згоди місцевої влади, ігнорують усі можливі правила та закони, не виконують взятих обов’язків, не забезпечують безпеку перевезень, виступають джерелом корупції та «чорної готівки» у великих обсягах. Отримані кошти досить часто використовуються для того, щоб знищити систему міського електротранспорту, як єдиного конкурента. Найбільш застосовуваний метод – утримання низької ціни на проїзд в електротранспорті, що призводить до банкротства підприємств електротранспорту. Значною проблемою також є відсутність дієвої системи громадського контролю у сфері громадського транспорту, значним рівнем її корумпованості, знищенні корумпованими чиновниками мереж міського електротранспорту, порушенні перевізниками вимог законодавства України.
На додачу до можливостей впливу на формування позиції міських рад та їх виконавчих органів через профільних депутатські комісії, перевізники почали виходити на «новий рівень». З метою впливу на громадську думку перевізники масово почали створювати громадські об’єднання та об’єднання роботодавців, здійснювати підкуп експертів та замовлення «потрібних» експертиз і висновків, які потім тиражуються через ЗМІ. На відміну від моніторингових громадських організацій, що мають основним фінансовим джерелом кошти донорів, «громадські об’єднання» перевізників мають систематичні надходження від «благодійників» і відповідно захищають їх інтереси.
Визнаним є факт, що корупція має найменші масштаби у сферах де існує найбільша прозорість та відкритість. Для того, щоб визначити яким є рівень відкритості транспортної сфери на місцевому рівні громадські експерти провели спеціальний моніторинг. Так, протягом травня–червня 2017 р. експерти ДОГО «Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики» дослідили офіційні веб-сторінки 22 місцевих рад та їх профільних підрозділів у сфері транспорту. Моніторинг було проведено в межах проекту «Превенція корупції у транспортній сфері у 22 обласних центрах України», який реалізується в рамках проекту «Partners for Empowerment» (Партнери у розширенні прав), що фінансується за кошти Європейського Союзу та очолюється PASOS (Policy Association for an Open Society) у тісній співпраці із партнерами із різних країн разом із Фондом партнерства для транспарентності (Partnership for Transparency Fund e.V.). Результати даного моніторингу, зокрема щодо прозорості транспортної системи у Миколаєві будуть представлені під час прес-конференції.
1 серпня 2017 року в 11:00
ДЕ: м.Миколаїв, вул. Даля,11-а, прес-центр Коледжу преси та телебачення.
Спікер прес-конференції: Анатолій Стоян, експерт ДОГО «Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики», політолог, магістр державного управління.
Контакти: телефон: 067-792-98-42 або 095-166-39-29, e-mail: anatoliy.stoyan@gmail.com
Перевізники, за мовчазної згоди місцевої влади, ігнорують усі можливі правила та закони, не виконують взятих обов’язків, не забезпечують безпеку перевезень, виступають джерелом корупції та «чорної готівки» у великих обсягах. Отримані кошти досить часто використовуються для того, щоб знищити систему міського електротранспорту, як єдиного конкурента. Найбільш застосовуваний метод – утримання низької ціни на проїзд в електротранспорті, що призводить до банкротства підприємств електротранспорту. Значною проблемою також є відсутність дієвої системи громадського контролю у сфері громадського транспорту, значним рівнем її корумпованості, знищенні корумпованими чиновниками мереж міського електротранспорту, порушенні перевізниками вимог законодавства України.
На додачу до можливостей впливу на формування позиції міських рад та їх виконавчих органів через профільних депутатські комісії, перевізники почали виходити на «новий рівень». З метою впливу на громадську думку перевізники масово почали створювати громадські об’єднання та об’єднання роботодавців, здійснювати підкуп експертів та замовлення «потрібних» експертиз і висновків, які потім тиражуються через ЗМІ. На відміну від моніторингових громадських організацій, що мають основним фінансовим джерелом кошти донорів, «громадські об’єднання» перевізників мають систематичні надходження від «благодійників» і відповідно захищають їх інтереси.
Визнаним є факт, що корупція має найменші масштаби у сферах де існує найбільша прозорість та відкритість. Для того, щоб визначити яким є рівень відкритості транспортної сфери на місцевому рівні громадські експерти провели спеціальний моніторинг. Так, протягом травня–червня 2017 р. експерти ДОГО «Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики» дослідили офіційні веб-сторінки 22 місцевих рад та їх профільних підрозділів у сфері транспорту. Моніторинг було проведено в межах проекту «Превенція корупції у транспортній сфері у 22 обласних центрах України», який реалізується в рамках проекту «Partners for Empowerment» (Партнери у розширенні прав), що фінансується за кошти Європейського Союзу та очолюється PASOS (Policy Association for an Open Society) у тісній співпраці із партнерами із різних країн разом із Фондом партнерства для транспарентності (Partnership for Transparency Fund e.V.). Результати даного моніторингу, зокрема щодо прозорості транспортної системи у Миколаєві будуть представлені під час прес-конференції.
1 серпня 2017 року в 11:00
ДЕ: м.Миколаїв, вул. Даля,11-а, прес-центр Коледжу преси та телебачення.
Спікер прес-конференції: Анатолій Стоян, експерт ДОГО «Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики», політолог, магістр державного управління.
Контакти: телефон: 067-792-98-42 або 095-166-39-29, e-mail: anatoliy.stoyan@gmail.com
Немає коментарів:
Дописати коментар