06 жовтня в Укрпошті відбувся «круглий стіл», на який УАВПП, НСЖУ та інші активні учасники обговорення питання підвищення тарифів були запрошені… через розміщення анонсу на сайті «Укрпошти». Це дуже в стилістиці монополіста – так само проходило «публічне обговорення» проекту наказу мінінфрастуктури щодо підвищення тарифів.
І називається цей спосіб «створення видимості».
Отже, початок «розмови» був демонстративним.
Так само і сама «дискусія», яка проходила на підвищених тонах та з використанням звинувачень. Цитувати це немає жодного сенсу – всі аргументи обох сторін відомі, і є у публічній площині.
Щодо підсумків та можливих варіантів розвитку подій, то ми їх бачимо такими.
Висновок 1. Нажаль, склалося враження, що підрозділ «Укрпошти», який відповідає за усе, що стосується преси (роздріб, передплата, доставка), схоже, не має стратегії розвитку своєї діяльності. Тому видавці мусять якнайшвидше шукати власні рішення: і розвиток власної передплати та доставки, і власні дії щодо збільшення роздрібних продажів через мережу відділень «Укрпошти», і диверсифікація перевезень, використовуючи можливості інших операторів (наприклад, переговори з «Новою Поштою»).
Висновок 2. Добровільно «Укрпошта» не відмовиться від підвищення тарифів саме у такому вигляді, у якому це закріплено наказом мінінфраструктури. Відповідно, варіантів внесення змін небагато: або шляхом скасування наказу через суд, або шляхом винесення питання на обговорення на більш високому рівні. Ефективність кожного з варіантів залежить від того, наскільки для держави є важливою преса, а особливо – місцева. Бо найбільших втрат зазнають саме місцеві видання, з кількістю поліс 12-16. Тут підвищення тарифу складе 93%. Позиція «Укрпошти», озвучена її генеральним директором – «нехай держава напряму дотує кожне видання, і це видання буде нам сплачувати за доставку за новими тарифами».
Висновок 3. Допоки ЗМІ не матимуть власної збалансованої стратегії дистрибуції – вони залежатимуть від дій та прорахунків «Укрпошти». Настав час діяти!
Висновок 4. Настав час перейти до максимально чіткого розмежування відповідальності та введення дієвого контролю за порушеннями. Кожне видавництво має укласти додаткову Угоду з «Укрпоштою», де закріпити нормативні терміни доставки видання. І прописати відповідальність: з боку видавництва – за порушення терміну передачі видання у дистрибуцію, з боку «Укрпошти» - за порушення терміну доставки.
Вочевидь, видавництва мають терміново розпочати роботу із своїми передплатниками для організації дієвого контролю та фіксації усіх порушень з боку «Укрпошти» у питаннях своєчасної доставки передплати.
УАВПП розробить та надасть усім бажаючим макет та текст повідомлення, яке можна буде використовувати у роботі з передплатниками.
З усіх питань, які виникатимуть в процесі переходу на новий рівень стосунків, просимо звертатись до УАВПП.
© УАВПП
І називається цей спосіб «створення видимості».
Отже, початок «розмови» був демонстративним.
Так само і сама «дискусія», яка проходила на підвищених тонах та з використанням звинувачень. Цитувати це немає жодного сенсу – всі аргументи обох сторін відомі, і є у публічній площині.
Щодо підсумків та можливих варіантів розвитку подій, то ми їх бачимо такими.
Висновок 1. Нажаль, склалося враження, що підрозділ «Укрпошти», який відповідає за усе, що стосується преси (роздріб, передплата, доставка), схоже, не має стратегії розвитку своєї діяльності. Тому видавці мусять якнайшвидше шукати власні рішення: і розвиток власної передплати та доставки, і власні дії щодо збільшення роздрібних продажів через мережу відділень «Укрпошти», і диверсифікація перевезень, використовуючи можливості інших операторів (наприклад, переговори з «Новою Поштою»).
Висновок 2. Добровільно «Укрпошта» не відмовиться від підвищення тарифів саме у такому вигляді, у якому це закріплено наказом мінінфраструктури. Відповідно, варіантів внесення змін небагато: або шляхом скасування наказу через суд, або шляхом винесення питання на обговорення на більш високому рівні. Ефективність кожного з варіантів залежить від того, наскільки для держави є важливою преса, а особливо – місцева. Бо найбільших втрат зазнають саме місцеві видання, з кількістю поліс 12-16. Тут підвищення тарифу складе 93%. Позиція «Укрпошти», озвучена її генеральним директором – «нехай держава напряму дотує кожне видання, і це видання буде нам сплачувати за доставку за новими тарифами».
Висновок 3. Допоки ЗМІ не матимуть власної збалансованої стратегії дистрибуції – вони залежатимуть від дій та прорахунків «Укрпошти». Настав час діяти!
Висновок 4. Настав час перейти до максимально чіткого розмежування відповідальності та введення дієвого контролю за порушеннями. Кожне видавництво має укласти додаткову Угоду з «Укрпоштою», де закріпити нормативні терміни доставки видання. І прописати відповідальність: з боку видавництва – за порушення терміну передачі видання у дистрибуцію, з боку «Укрпошти» - за порушення терміну доставки.
Вочевидь, видавництва мають терміново розпочати роботу із своїми передплатниками для організації дієвого контролю та фіксації усіх порушень з боку «Укрпошти» у питаннях своєчасної доставки передплати.
УАВПП розробить та надасть усім бажаючим макет та текст повідомлення, яке можна буде використовувати у роботі з передплатниками.
З усіх питань, які виникатимуть в процесі переходу на новий рівень стосунків, просимо звертатись до УАВПП.
© УАВПП
Немає коментарів: