неділя, 20 липня 2014 р.

Провести громадський моніторинг надання адмінпослуг? Легко, знаючи досвід інших

Проект ЄС та ПРООН “Поширення кращих практик недержавного моніторингу надання адміністративних послуг” представив методичні рекомендації щодо проведення громадського моніторингу надання адміністративних послуг.
Нарешті у сфері організації надання адміністративних послуг відбуваються довгоочікувані зміни. З ухваленням Постанови КМУ «Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг» від 16.05.2014, громадяни можуть очікувати на надання найпопулярніших послуг у зручних і комфортних умовах у центрах надання адміністративних послуг (ЦНАПах).
Станом на початок 2014 року в Україні створено 557 ЦНАПів, очікується створення ще 93 центрів. Утім, судячи з існуючого досвіду, перехідний процес не буде простим, і вказати на недоліки в наданні послуг та незручності для громадян і допомогти муніципальним службовцям можуть громадські організації. Для цього організації громадянського суспільства можуть провести громадський моніторинг надання адміністративних послуг.

Нещодавно – наприкінці 2013 року – це зробила команда волонтерів ГО «Самопоміч» у м. Львів під керівництвом фахівця Віталія Загайного за підтримки нашого проекту. За результатами та висновками цієї ініціативи було укладено методичні рекомендації щодо проведення громадського моніторингу надання адміністративних послуг.
У публікації, яку ми представляємо Вашій увазі, коротко наведено корисну інформацію щодо всіх етапів проведення громадського моніторингу:

• Як правильно обрати об'єкт та предмет громадського моніторингу?
• Як обрати методи та інструменти громадського моніторингу?
• Як підібрати та навчити персонал, що буде залучений до проведення моніторингу?
• Як оформити й оприлюднити результати громадського моніторингу?

Також у публікації наведено готові до використання приклади анкет – опитувальник для «таємного клієнта», анкета для опитування споживачів послуг, інструкція для проведення моніторингу за методикою «таємного клієнта» при оцінюванні якості надання адміністративних послуг та інші корисні документи.

Довідково: проект ПРООН та ЄС “Поширення кращих практик недержавного моніторингу надання адміністративних послуг” спрямований на посилення спроможності організацій громадянського суспільства в містах України здійснювати громадський моніторинг надання адміністративних послуг. Проект співфінансується Європейським Союзом та Програмою розвитку ООН в Україні, і виконується ПРООН у партнерстві з ГО «Самопоміч». Більше інформації про діяльність проекту – на ua.undp.org (у розділі «Наша робота»). Методичні рекомендації поширюватимуться проектом в Україні серед тих громадських організацій, які захочуть перейняти відповідний досвід та впровадити в своїх містах власні моніторингові ініціативи.

Публікація у додатку.

Джерело : Проект ЄС та ПРООН «Поширення кращих практик недержавного моніторингу надання адміністративних послуг».

Автор : Галина Смірнова

Додатки : Моніторингова інструкція ( monitoring instruction.pdf, 4184 Kb )

Пов'язані теми :
- Громадянське суспільство
- Права людини/Правозахист




КоментуватиОбговорити в форуміРоздрукувати


Немає коментарів: