25 серпня 2013 р. було офіційно оголошено про створення нової торговельної марки високоякісної регіональної сільськогосподарської продукції «Смак Українських Карпат», яка об’єднує виробників чотирьох Карпатських областей - Івано-Франківської, Львівської, Чернівецької та Закарпатської. Її було вперше представлено в рамках IV обласного фестивалю автентичної карпатської кухні «Смачний Спас»(м.Тлумач, Івано-Франківська обл.), де 13 виробників презентували свою продукцію. Метою нової торговельної марки є просування регіональної сільськогосподарської харчової продукції та сприяння зайнятості в регіоні Українських Карпат.
Одночасно з фестивалем «Смачний Спас» у м.Тлумач відбувалось святкування 800-річчя міста. На святкових заходах побували понад 10000 відвідувачів.
У рамках фестивалю для представників ЗМІ у Тлумацькій райдержадміністрації було проведено прес-конференцію, на якій було представлено ТМ «Смак Українських Карпат». У ній взяли участь керівникшвейцарсько-українського проекту «Розвиток органічного ринку в Україні», FiBL (Швейцарія) ТобіасАйзенрінг, координатор Карпатської торгової марки Юрій Оглашенний, заступник голови Тлумацькоїрайдержадміністрації Олександра Чаплінська, представник Закарпатської обласної громадської організації«Товариство соціально-культурного розвитку «Панонія» Олександр Коваль (Закарпатська обл.), представникЛьвівської аграрної дорадчої служби Ірина Хромуляк (Львівська обл.). Також у прес-конференції бралиу часть представники підприємств, об’єднаних ТМ «Смак Українських Карпат», в тому числі голова правління громадської спілки «КАРПАТСЬКИЙ СМАК», керівник СОК «Чиста Флора» Михайло Стовпюк (Івано-Франківська обл.), начальник комерційного відділу ТОВ"ГАЛС ЛТД" Світлана Польянова (Чернівецька обл.) та голова кооперативу СОК "Карпатський мед" Володимир Горішник (Львівська обл.).
За словами заступника голови Івано-Франківської обласної держадміністрації Василя Бруса, «...виробництво типової сільськогосподарської продукції та розвиток сільської місцевості значною мірою сформували розвиток Українських Карпат, регіону з величезним спадком сільськогосподарського виробництва, який характеризується різноманітністю сільськогосподарських культур. Карпати – найбільший в Європі гірський хребет. Він представляє собою природний скарб неймовірної краси та має екологічну цінність, а також є домівкою для витоків багатьох річок. Українські Карпати мають значний потенціал у сфері туризму та численні можливості для ведення бізнесу, які базуються на використанні багатих природних ресурсів цього величного регіону. Як наслідок, вони є одним з регіонів, які славляться відмінними традиційними стравами місцевої кухні. Новостворена Карпатська ТМ, яка об’єднала перших 13 виробників, є важливою віхою у підвищенні цінності наших місцевих сільськогосподарських продуктів харчування та культурної спадщини, а також сприятиме сталому розвитку Українських Карпат!“
«Із затвердженням торговельної марки (ТМ) «Смак Українських Карпат» виробники з чотирьох областей(Івано-Франківської, Львівської, Чернівецької та Закарпатської) погодилися співпрацювати з метою підвищення конкурентоспроможності та забезпечення сталого розвитку цього регіону», - наголосив Тобіас Айзенрінг з Дослідного інституту органічного сільського господарства (FiBL, Швейцарія). – «ТМ означає походження продукції з чотирьох областей, відповідний смак, а також є гарантією високої якості продуктів харчування. У цій ТМ мають право брати участь лише перевірені виробники, які підтримують цю ідею. ТМ принесе велику користь споживачам, які отримають доступ до широкого асортименту відбірних та якісних продуктів харчування з Українських Карпат. Виробники отримають переваги від спільної маркетингово їстратегії, яка буде пов'язана з просуванням і використанням цієї регіональної ТМ та налагодженням спільних торгівельних контактів для збільшення продажів та доходів. Люди, що живуть в Українських Карпатах,зможуть скористатись перевагами від рекламування регіону, яка проводитиметься за допомогою ТМ.Оскільки ця ініціатива має підвищити конкурентоспроможність в чотирьох областях Карпатського регіону України, в цілому очікується її значний економічний, соціальний та екологічний вплив».
Михайло Стовпюк, СОК «Чиста Флора» (Івано-Франківська обл.): «Важливим завданням є промоціявітчизняних продуктів харчування, підтримка нашого національного виробника... Ми будемо намагатись забезпечити високу якість продукту з Українських Карпат, інгредієнтів місцевого походження і при цьому так себе захистити, щоб на ринку не було тих підробок, які є зараз».
Олександр Коваль, громадська організація «Товариство соціально-культурного розвитку «Панонія»(Закарпатська обл.): «Продукція Карпатської марки – це та продукція, яка робиться по старих технологіях, звикористання натуральної сировини, яка є повністю безпечною та надзвичайно корисною. Споживач єцінністю для виробників, тобто це не масове виробництво. І в цьому полягає головна перевага такої продукції».
Володимир Горішник, кооператив СОК "Карпатський мед" (Львівська обл.): «Громадяни перенасичені масовою продукцією, вони відчули загрозу присутності на ринку неякісних товарів великих виробників... Впланах у нас є створення магазинів, де буде представлена продукція підприємств, об’єднаних торговою маркою».
Світлана Польянова, ТОВ"ГАЛС ЛТД" (Чернівецька обл.): «Застосування торгівельної марки «Смак Українських Карпат» стане гарантією високої якості продукції з використанням екологічно чистої сировини та інгредієнтів. Крім того, створення цього колективного бренду буде сприяти тому, що різні виробники, об’єднані ним, будуть допомагати один одному, ділитимуться власним досвідом. Застосування торгівельної марки дозволить більш ефективно просувати продукцію з Карпат на українському ринку, дозволить їй дійти до кожного споживача».
Ірина Хромуляк, Львівська аграрна дорадча служба (Львівська обл.): «Я хочу подякувати уряду Швейцарії за те, що вони підтримують нас. Ціль проекту – просувати наші традиційні карпатські продукти як на українському, так і міжнародному ринках, роблячи наголос на смаку, якості і походженні».
Довідка
В Українських Карпатах сільське господарство має довгу традицію, і протягом останніх років відчутно зростає інтерес збоку споживачів до продукції з регіону. Особливо вони цінують типову карпатську продукцію, таку як бринза та іншісири, трав’яні чаї, джеми, фруктові соки, мед, м’ясні продукти та інше.
У 2009 р. виробники та переробні підприємства Карпатського регіону, вивчивши успішний досвід сусідніх країн щодо створення регіональних торгових марок, прийшли до висновку, що його можна і треба використати також для створення власного Карпатського бренду. Було вирішено, що він поширюватиметься на продовольчі товари, які були вирощені чи виготовлені в екологічно чистій зоні Карпат, і, в першу чергу, на ті з них, які характерні лише для цього регіону. Ініціативабула підтримана Державним секретаріатом Швейцарії з економічних питань (SECO).
Розвиток ТМ «Смак Українських Карпат» відбувається в рамках роботи швейцарсько-українського проекту «Розвитокорганічного ринку в Україні», який фінансується SECO та впроваджується FiBL у співробітництві з українськими виробниками та переробниками регіональної продукції.
За останні 14 місяців місцеві виробники та переробники при підтримці FiBL розробили критерії відповідності продукціївимогам ТМ та бізнес-план з впровадження торгівельної марки. «Смак Українських Карпат» було обрано назвою торгівельної марки, було створено логотип і розпочато процес її реєстрації Українським інститутом промислової власності.
Проект надає консультаційну допомогу для розвитку системи внутрішнього контролю. Крім того, він сприяє створенню організаційної структури торговельної марки, проводячи зустрічі та організовуючи робочі групи, у яких беруть участь зацікавлені сторони. Проект також надаватиме підтримку у просуванні продукції під торговельною маркою.
Асортимент продукції, об‘єднаної торговельною маркою, включає різні види продукції, специфічної для Карпатського регіону, у тому числі сири, леквари, білі гриби, дикі ягоди, зібрані в горах, карпатський мед, лікувальні травні збори тощо.
Юрій Оглашенний, координатор Карпатської торговельної марки, швейцарсько-український проект«Розвиток органічного ринку в Україні» (2012-2016),
Немає коментарів: