17-19 червня 2013 р. у м. Варшава, Польща, відбувся 8-й Органічний Маркетинговий Форум (ОМФ), участь у якому взяли представники українського органічного аграрного сектору.
На виставці був розміщений окремий груповий український стенд, на якому були представлені 24 компанії та організації, які присутні на українському ринку органічної продукції. При цьому демонструвались зразки органічної продукції 16 компаній. Всі зацікавлені відвідувачі отримали перший каталог учасників українського органічного ринку «Органік бізнес-довідник. 2013», який містить довідкову інформацію про більш, ніж 100 українських підприємств, що виробляють, переробляють і збувають органічну харчову продукцію.
Для українських учасників було організовано візит на органічну молочну ферму, де вони дізнались про практичні аспекти виробництва органічного молока та його реалізації, про державну політику польського уряду у цій сфері. Також відбулась ознайомча екскурсія по магазинах Варшави, які пропонують споживачам органічну продукцію. Завдяки екскурсії українські учасники ОМФ дізнались про особливості роздрібної торгівлі органічними харчовими товарами у Польщі, про особливості розвитку польського ринку. Цікаво, що одні польські магазини мають окремі полички з органічною продукцією окремо від усіх інших продуктів, а інші – підтримують політику добросусідства органічних і неорганічних продуктів на своїх поличках.
Рівень розвитку ринку органічної продукції у Польщі вищий, ніж в Україні, передусім через підтримку держави і ЄС. По всій країні налічуються сотні магазинів, у яких органічні продукти пропонуються споживачам, в той час, як в Україні торгівля нею переважно зосереджена в Києві; кілька магазинів є в деяких інших великих містах (Харків, Одеса тощо). Крім того, польський ринок вигідно відрізняється повним асортиментом органічних харчових продуктів, тоді як в нашій державі на полицях торгівельних закладів практично відсутні органічні йогурти, сири, ковбаси інші продукти комплексної переробки.
Українські компанії взяли участь у круглому столі, під час якого вони мали можливість встановити ділові контакти з польськими трейдерами та німецькою асоціацією виробників органічних продуктів Bioland Markt GmbH & Co KG, які зацікавлені в імпорті органічної сировини.
Підтримку участі української делегації в ОМФ надали 2 міжнародні проекти:
· швейцарсько-український проект «Розвиток органічного ринку в Україні», що впроваджується Дослідним інститутом органічного сільського господарства (FiBL) та фінансується Швейцарською Конфедерацією;
· німецько-український проект GIZ «Сприяння економічному розвитку та зайнятості».
Загалом, з українських компаній участь у Форумі взяли представники компаній ТОВ «Агрофірма «Поле» (Черкаська обл.; органічне просо, крупа пшоняна, горох посівний тощо), ТОВ «Фабрика бакалейних продуктів» (ТМ Жменька; Київська обл.; мука пшенична і житня, крупи гречана, кукурудзяна, пшенична, перлова тощо), ТОВ «Органік Оригінал» (ТМ Екород; Київська обл., органічне борошно пшеничне, крупа пшенична, крупа перлова, мед, олія соняшникова, пшениця озима тощо), ТОВ «Кварк» (Полтавська обл.; органічний ячмінь озимий, гречка, просо, соняшник, пшениця, соя, кукурудза, овес, жито озиме, сорго тощо), фермерського господарства «Чередніченко В.Г.» (Харківська обл.; органічний артишок, гречка, кавун столовий, сафлор, нут), Торгового дому «Органік Ера» (м. Київ; роздрібна торгівля органічною продукцією), магазину органічних продуктів «Натур Бутік» (м. Київ, роздрібна торгівля органічною продукцією), Спілки виробників сертифікованих органічних продуктів «Органічна Україна», Асоціації учасників біовиробництва «БІОЛан Україна», Львівського обласного виробничого рибного комбінату, а також приватної консультаційної компанії з органічного виробництва «VIP Group».
В рамках Форуму проводилась конференція, на якій прозвучали доповіді, присвячені різним аспектам функціонування органічного ринку. Зокрема, з доповіддю «Україна як приклад: трансформація з виробника сировини до зростаючого внутрішнього органічного ринку» виступив Олексій Качковський, директор української приватної консультаційної компанії з органічного виробництва «VIP Group». Директор першого і єдиного міжнародно акредитованого українського сертифікаційного органу «Органік стандарт» Сергій Галашевський розказав про тенденції на українському органічному ринку і відповів на запитання щодо різних аспектів функціонування органічного сектору в Україні.
Відбувся тренінг для представників роздрібної торгівлі, які займаються продажем органічних продуктів та здорового харчування. Обговорювались особливості ринків різних країн Центральної та Східної Європи.
Під час роботи Форуму визначався найкращий органічний продукт заходу. Найвищу відзнаку, «Золоту нагороду», отримала органічна соняшникова олія «Екород» української компанії ТОВ «Органік Оригінал».
Організатор Форуму – EkoConnect e.V. (Міжнародний центр органічного сільського господарства Центральної та Східної Європи).
Захід відбувався під патронатом Міністерства сільського господарства та сільського розвитку Польщі та IFOAM EU Group.
Останнім часом ринок органічної продукції в світі і в Україні стрімко розвивається, що пов’язано зі зростанням зацікавленості споживачів у якісних та безпечних продовольчих товарах.
Органічне виробництво – це цілісна система господарювання та виробництва харчових продуктів, яка поєднує в собі найкращі практики з огляду на збереження довкілля, рівень біологічного розмаїття, збереження природних ресурсів, застосування високих стандартів належного утримання (добробуту) тварин та метод виробництва, який відповідає визначеним вимогам до продуктів, виготовлених з використанням речовин та процесів природного походження.
EkoConnect e.V.– це некомерційна громадська організація, яка займається обміном інформацією, науковими знаннями і досвідом, а також влаштовує зустрічі для організацій і спеціалістів країн Західної та Східної Європи з питань органічного сільського господарства.
Швейцарсько-український проект «Розвиток органічного ринку в Україні» (2012-2016)
Метою проекту є сприяння інтеграції малих та середніх підприємств України у міжнародну торгівлю через сертифіковану органічну продукцію. Ціль проекту – посилити конкурентоспроможність українського органічного харчового сектору. Діяльність проекту спрямована на покращення якості та збільшення товарообороту органічних молочних продуктів від малих та середніх підприємств для внутрішнього ринку та покращення якості та збільшення товарообороту вибраних сертифікованих органічних сільськогосподарських орних культур для експорту. Крім того, очікуваними результатами проекту є створення сприятливого бізнес середовища та підвищення рівня послуг в розвитку органічному секторі. Проект впроваджується Дослідним інститутом органічного сільського господарства (FiBL, Швейцарія) у співробітництві з зацікавленими організаціями українського органічного ринку та Міністерством аграрної політики та продовольства України. Фінансову підтримку проекту надає Швейцарська Конфедерація через Державний секретаріат Швейцарії з економічних справ (SECO). www.ukraine.fibl.org
За фінансової підтримки Швейцарської Конфедерації
На виставці був розміщений окремий груповий український стенд, на якому були представлені 24 компанії та організації, які присутні на українському ринку органічної продукції. При цьому демонструвались зразки органічної продукції 16 компаній. Всі зацікавлені відвідувачі отримали перший каталог учасників українського органічного ринку «Органік бізнес-довідник. 2013», який містить довідкову інформацію про більш, ніж 100 українських підприємств, що виробляють, переробляють і збувають органічну харчову продукцію.
Для українських учасників було організовано візит на органічну молочну ферму, де вони дізнались про практичні аспекти виробництва органічного молока та його реалізації, про державну політику польського уряду у цій сфері. Також відбулась ознайомча екскурсія по магазинах Варшави, які пропонують споживачам органічну продукцію. Завдяки екскурсії українські учасники ОМФ дізнались про особливості роздрібної торгівлі органічними харчовими товарами у Польщі, про особливості розвитку польського ринку. Цікаво, що одні польські магазини мають окремі полички з органічною продукцією окремо від усіх інших продуктів, а інші – підтримують політику добросусідства органічних і неорганічних продуктів на своїх поличках.
Рівень розвитку ринку органічної продукції у Польщі вищий, ніж в Україні, передусім через підтримку держави і ЄС. По всій країні налічуються сотні магазинів, у яких органічні продукти пропонуються споживачам, в той час, як в Україні торгівля нею переважно зосереджена в Києві; кілька магазинів є в деяких інших великих містах (Харків, Одеса тощо). Крім того, польський ринок вигідно відрізняється повним асортиментом органічних харчових продуктів, тоді як в нашій державі на полицях торгівельних закладів практично відсутні органічні йогурти, сири, ковбаси інші продукти комплексної переробки.
Українські компанії взяли участь у круглому столі, під час якого вони мали можливість встановити ділові контакти з польськими трейдерами та німецькою асоціацією виробників органічних продуктів Bioland Markt GmbH & Co KG, які зацікавлені в імпорті органічної сировини.
Підтримку участі української делегації в ОМФ надали 2 міжнародні проекти:
· швейцарсько-український проект «Розвиток органічного ринку в Україні», що впроваджується Дослідним інститутом органічного сільського господарства (FiBL) та фінансується Швейцарською Конфедерацією;
· німецько-український проект GIZ «Сприяння економічному розвитку та зайнятості».
Загалом, з українських компаній участь у Форумі взяли представники компаній ТОВ «Агрофірма «Поле» (Черкаська обл.; органічне просо, крупа пшоняна, горох посівний тощо), ТОВ «Фабрика бакалейних продуктів» (ТМ Жменька; Київська обл.; мука пшенична і житня, крупи гречана, кукурудзяна, пшенична, перлова тощо), ТОВ «Органік Оригінал» (ТМ Екород; Київська обл., органічне борошно пшеничне, крупа пшенична, крупа перлова, мед, олія соняшникова, пшениця озима тощо), ТОВ «Кварк» (Полтавська обл.; органічний ячмінь озимий, гречка, просо, соняшник, пшениця, соя, кукурудза, овес, жито озиме, сорго тощо), фермерського господарства «Чередніченко В.Г.» (Харківська обл.; органічний артишок, гречка, кавун столовий, сафлор, нут), Торгового дому «Органік Ера» (м. Київ; роздрібна торгівля органічною продукцією), магазину органічних продуктів «Натур Бутік» (м. Київ, роздрібна торгівля органічною продукцією), Спілки виробників сертифікованих органічних продуктів «Органічна Україна», Асоціації учасників біовиробництва «БІОЛан Україна», Львівського обласного виробничого рибного комбінату, а також приватної консультаційної компанії з органічного виробництва «VIP Group».
В рамках Форуму проводилась конференція, на якій прозвучали доповіді, присвячені різним аспектам функціонування органічного ринку. Зокрема, з доповіддю «Україна як приклад: трансформація з виробника сировини до зростаючого внутрішнього органічного ринку» виступив Олексій Качковський, директор української приватної консультаційної компанії з органічного виробництва «VIP Group». Директор першого і єдиного міжнародно акредитованого українського сертифікаційного органу «Органік стандарт» Сергій Галашевський розказав про тенденції на українському органічному ринку і відповів на запитання щодо різних аспектів функціонування органічного сектору в Україні.
Відбувся тренінг для представників роздрібної торгівлі, які займаються продажем органічних продуктів та здорового харчування. Обговорювались особливості ринків різних країн Центральної та Східної Європи.
Під час роботи Форуму визначався найкращий органічний продукт заходу. Найвищу відзнаку, «Золоту нагороду», отримала органічна соняшникова олія «Екород» української компанії ТОВ «Органік Оригінал».
Організатор Форуму – EkoConnect e.V. (Міжнародний центр органічного сільського господарства Центральної та Східної Європи).
Захід відбувався під патронатом Міністерства сільського господарства та сільського розвитку Польщі та IFOAM EU Group.
Останнім часом ринок органічної продукції в світі і в Україні стрімко розвивається, що пов’язано зі зростанням зацікавленості споживачів у якісних та безпечних продовольчих товарах.
Органічне виробництво – це цілісна система господарювання та виробництва харчових продуктів, яка поєднує в собі найкращі практики з огляду на збереження довкілля, рівень біологічного розмаїття, збереження природних ресурсів, застосування високих стандартів належного утримання (добробуту) тварин та метод виробництва, який відповідає визначеним вимогам до продуктів, виготовлених з використанням речовин та процесів природного походження.
EkoConnect e.V.– це некомерційна громадська організація, яка займається обміном інформацією, науковими знаннями і досвідом, а також влаштовує зустрічі для організацій і спеціалістів країн Західної та Східної Європи з питань органічного сільського господарства.
Швейцарсько-український проект «Розвиток органічного ринку в Україні» (2012-2016)
Метою проекту є сприяння інтеграції малих та середніх підприємств України у міжнародну торгівлю через сертифіковану органічну продукцію. Ціль проекту – посилити конкурентоспроможність українського органічного харчового сектору. Діяльність проекту спрямована на покращення якості та збільшення товарообороту органічних молочних продуктів від малих та середніх підприємств для внутрішнього ринку та покращення якості та збільшення товарообороту вибраних сертифікованих органічних сільськогосподарських орних культур для експорту. Крім того, очікуваними результатами проекту є створення сприятливого бізнес середовища та підвищення рівня послуг в розвитку органічному секторі. Проект впроваджується Дослідним інститутом органічного сільського господарства (FiBL, Швейцарія) у співробітництві з зацікавленими організаціями українського органічного ринку та Міністерством аграрної політики та продовольства України. Фінансову підтримку проекту надає Швейцарська Конфедерація через Державний секретаріат Швейцарії з економічних справ (SECO). www.ukraine.fibl.org
За фінансової підтримки Швейцарської Конфедерації
Немає коментарів:
Дописати коментар