17 жовтня пройшла презентація результатів загальнонаціонального та регіонального моніторингу ЗМІ на предмет якісного інформування виборців та рівного доступу до ЗМІ суб’єктів виборчого процесу, який проводять Асоціація “Спільний простір” / Комітет “Рівність можливостей” в рамках Спільної програми Ради Європи та Європейського Союзу (проект “Сприяння європейським стандартам в українському медійному середовищі” - www.prostir-monitor.org).
Це наймасштабніший в історії України медіа-моніторинг. Вибірка охоплює 227 ЗМІ, серед яких провідні загальнонаціональні медіа, а також телеканали, газети та інтернет-сайти АР Крим й усіх областей України.
Основний акцент проекту – показати, що всі учасники виборчого процесу мають рівний доступ до ЗМІ. Тому ключовим фактором у формуванні вибірки стала обов'язкова наявність державних і муніципальних ЗМІ, адже саме за гроші платників податків підтримується робота цих ЗМІ, тому і доступ до них повинен бути рівним.
У Миколаївському регіоні до вибірки потрапили два телеканали (ОДТРК «Миколаїв», ТК «Март»), чотири газети ("Вечерний Николаев", "Южная правда", "Николаевские новости", "Рідне Прибужжя") та три Інтернет-видання (mukola.net, novosti-n.mk.ua, news.pn/ru).
Суб`єктами моніторингу стали партії – основні претенденти на проходження в парламент(«Партія Регіонів», «Батьківщина», «КПУ», «Удар», «Україна Вперед!», «Свобода»).
На презентації були представлені лише факти, отримані в результаті медіамоніторингу.
Проаналізувавши виборчий контент (у секундах) новин ОДТРК «Миколаїв» та ТК «Март», аналітики отримали наступні дані:
•
«Партія регіонів» представлена у 88% новин, що присвячені виборчій тематиці, обох телекомпаній, КПУ займає 7%, партія «Удар» - 3%, а «Батьківщина» лише 1%;•
Наданий ефір суб`єктам моніторингу в новинах ОДТРК «Миколаїв»: «Партія регіонів» представлена у 95% новин, що присвячені виборчій тематиці, КПУ - 1%, партія «Удар» - 3%, а «Батьківщина» лише 1%;•
Наданий ефір суб`єктам моніторингу в новинах ТК «Март»: «Партія регіонів» представлена у 72% новин, що присвячені виборчій тематиці, КПУ - 18%, партія «Удар» - 2%, «Батьківщина» - менше 1%, «Україна вперед!» - 4%, кандидати-самовисуванці – 4%;•
Найбільше позитивних матеріалів у новинах ОДТРК «Миколаїв» про «Партію регіонів», місцеву владу та уряд;•
Найбільше позитивних матеріалів у новинах ТК «Март» про Президента, «Партію регіонів» та КПУ.
Проаналізувавши виборчий контент (у друкованих знаках) в газетах «Вечерний Николаев», "Южная правда", "Николаевские новости", "Рідне Прибужжя", члени моніторингової групи отримали наступний фактаж:
•
«Партія регіонів» представлена у 50% матеріалів, що присвячені виборчій тематиці, чотирьох газет, «Батьківщина» - 21%, кандидати-самовисуванці – 13%, КПУ - 3%, партія «Удар» - 5%, «Україна вперед!» - 6%, партія «Свобода» - 2%;•
У газеті «Вечерний Николаев» найбільш позитивно подані «Партія регіонів», кандидати-самовисуванці та партія «Удар», найбільш негативно - «Батьківщина» та партія «Свобода»;•
У газеті "Николаевские новости" найбільш позитивно подана «Партія регіонів», відсоток позитивної та негативної тональності представлення «Батьківщини» майже однаковий;•
У газеті "Рідне Прибужжя" найбільш позитивно подана «Партія регіонів», невелика кількість позитивних матеріалів про місцеву владу, кандидатів-самовисуванців та КПУ. Різко негативно представлена «Батьківщина» (жодного позитивного чи нейтрального матеріалу);•
У газеті "Южная правда" на першому місці за позитивною тональністю теж «Партія регіонів», а на другому - «Батьківщина»! Проте не дивлячись на велику кількість позитивних матеріалів «Партія регіонів» у цьому ЗМІ має і найвищий відсоток матеріалів з негативною тональністю.
Аналіз виборчого контенту (у знаках) 3-х миколаївських Інтернет-видань (mukola.net,novosti-n.mk.ua, news.pn/ru) дозволив зібрати наступні дані:
•
«Партія регіонів» представлена у 54% матеріалів, що присвячені виборчій тематиці, вищезазначених сайтів, «Батьківщина» - 23%, кандидати-самовисуванці – 5%, КПУ - 3%, партія «Удар» - 7%, «Україна вперед!» - 2%, партія «Свобода» -6%;•
На сайті mukola.net найбільше матеріалів з позитивною тональністю про «Партію регіонів» та кандидатів-самовисуванців. Але кількість матеріалів про «Партію регіонів» з негативною тональністю майже вдвічі перевищує позитивні.•
На сайті novosti-n.mk.ua матеріалів з позитивною тональністю про «Партію регіонів» майже втричі більше, ніж про усіх інших.•
На сайті news.pn/ru найменше з трьох сайтів позитивних матеріалів про суб’єктів моніторингу, майже однакова кількість їх про ПР та «Батьківщину». І спостерігається дуже велика кількість матеріалів з негативною тональністю про провладну партію.
З результатами загальнонаціонального та регіонального моніторингу ЗМІ ви зможете ознайомитися на сайті www.prostir-monitor.org.
Немає коментарів:
Дописати коментар