субота, 23 липня 2011 р.

Что делать когда "родаки" разбежались?

Из книги молодого ученого, социального психолога Марина Докторович. Продолжение.

Робота з підлітками з розлучених сімей

Основні завдання:

- допомога в адаптації до нового соціального статусу;

- допомога в пошуку конструктивних шляхів виходу з кризової ситуації;

- налагодження зв’язків з розлученими батьками тощо.

Виділяємо 4 види реакції підлітків на розлучення батьків: зріла, позитивна, незріла, невротична.

Для зрілої реакції характерне досить спокійне по-дорослому зріле сприйняття факту розлучення батьків; розуміння, що це єдино можливий вихід із існуючого становища, оскільки реанімація сім’ї неможлива і батьки краще почуваються автономно, ніж разом. При цьому підлітки розуміють, що вони мають і батька, і матір, люблять їх, як і раніше, відчувають їхню любов, і, не зважаючи на неможливість сумісного проживання в даній ситуації, не виключають можливість зустрічей з окремо проживаючими батьком чи матір’ю в будь-який час.

Позитивна реакція виражається у відвертому задоволенні від розпаду сім’ї, оскільки розлучення сприймається як звільнення від психотравмуючого фактору. В основному, така реакція властива дітям з псевдоблагополучних та неблагополучних сімей, батьки яких або деспотичні й своїм надмірним контролем і образами принижують їх гідність, або ведуть асоціальний спосіб життя, який відверто не розділяє підліток. Часто такі діти відчувають ненависть або, принаймні, байдужість до батька чи матері.


Немає коментарів: