Следующий отрывок книги М.Докторович, который мы публикуем посвящен общественной встроенности молодых людей в жизнь. Это не просто, но крайне обязательно поддерживать контакт с живыми людьми, а не только электронными записями и аватарами в соц.сетях.
"Соціальна компетентність є показником успішності перебігу процесу соціалізації, в певній мірі, її результатом в конкретному віковому періоді. Процес розвитку соціальної компетентності відіграє важливу роль як в житті окремої особистості, так і суспільства в цілому. Це активний процес, який триває протягом життя людини; розгортається послідовно у відповідності з психофізіологічним розвитком особистості, в кожному віковому періоді набуваючи нових форм.
Процес формування соціальної компетентності проходить ряд етапів: соціальна адаптація, соціальна ідентифікація, індивідуалізація та персоніфікація.
Етап соціальної адаптації характеризується пристосуванням до мінливих соціокультурних умов. Соціальна адаптація має дві форми: активну, коли особистість прагне до взаємодії з соціальним середовищем та пасивну, коли вона не намагається впливати на середовище.
Основною характеристикою етапу соціальної ідентифікації є включеність індивіда в систему суспільних відносин, сенсом якої є усвідомлення своєї приналежності до тієї чи іншої групи, соціальна спрямованість та отримання свого соціального статусу.
Змістом етапу індивідуалізації є формування пропріуму – тих якостей та рис, які роблять особистість по-справжньому унікальною, цікавою та корисною для інших.
Етап персоніфікації передбачає високий рівень самовизначення та самоствердження особистості, усвідомлення себе суб’єктом соціальної дійсності; соціальну активність як поведінку соціальних суб’єктів, яка спрямована на відтворення та перетворення умов їх життєдіяльності. Зрозуміло, що етап персоніфікації відіграє дуже важливу роль у формуванні соціальної компетентності особистості, оскільки пов’язаний з її власною діяльністю, спрямованою на соціальний розвиток та становлення."
Немає коментарів: